فوتبال ایران

جدایی ستاره‌های ناکام پرسپولیس نزدیک است!

لیگ بیست‌ودوم رو به پایان است و پرسپولیس هم یکی از اضلاع مثلث قهرمانی را تشکیل می‌دهد. با وجود این شاید انتظار می‌رفت سرخپوشان امروز و در این لحظه، وضعیت به‌مراتب بهتری داشته باشند. آنها تابستان یک فصل نقل‌وانتقالات توفانی را پشت سر گذاشتند و تیمی پرستاره بستند، اما امروز گروهی از این ستاره‌ها انتظارات را برآورده نکرده‌اند؛ کسانی که فرصت کوتاهی برای اعاده حیثیت دارند و اگر بتوانند به پرسپولیس در مسیر بازپس‌گیری عنوان قهرمانی‌اش کمک کنند، شاید همه کم و کاستی‌های آنان بخشوده شود.

سروش رفیعی
۳دوره به پرسپولیس آمد و تقریبا در هیچ دوره‌ای تبدیل به یک ستاره اثرگذار با حضور مستمر در ترکیب اصلی نشد. رفیعی امسال هم نتوانست برای خودش در ترکیب اصلی پرسپولیس جایی پیدا کند و به تناوب بین زمین و نیمکت در رفت‌وآمد بود. او که از سپاهان به جمع سرخپوشان پایتخت پیوست، در این فصل هیچ گلی نزده و به ارسال ۲پاس گل در لیگ برتر بسنده کرده است. این برای رفیعی کم است؛ خیلی خیلی کم.

لئاندرو پریرا
یک خرید بد برزیلی دیگر؛ این برچسبی است که همین حالا هم روی پریرا خورده و باعث ناامیدی هواداران از جانشین یورگن لوکادیا شده است. با وضع فعلی اصلا مشخص نیست پریرا باز هم مورد اعتماد یحیی گل‌محمدی قرار می‌گیرد یا نه، اما اگر این اتفاق افتاد، او فقط با به ثمر رساندن چند گل حساس در این هفته‌های سرنوشت‌ساز می‌تواند تصویرش در ذهن مخاطبان را تغییر بدهد. به‌نظر شما فوروارد برزیلی قدرت این کار را دارد؟

سعید صادقی
شاید مهم‌ترین خرید پرسپولیس در ابتدای فصل جاری بود. نکته اینجاست که همه مطمئن بودند علیرضا بیرانوند یا مرتضی پورعلی‌گنجی به پرسپولیس خواهند آمد، اما سرخ‌ها برای جذب سعید صادقی واقعا عذاب کشیدند. آنها هزینه هنگفتی انجام دادند تا بهترین پاسور لیگ قبلی را استخدام کنند؛ بازیکنی که با بنز و بادیگارد در محل عقد قرارداد حاضر شد و از همان زمان معلوم بود که شاید خروجی‌اش آنقدرها هم درخشان نباشد. صادقی امسال در مقاطع قابل‌توجهی از فصل مصدوم بود اما زمان‌هایی هم که بازی کرد موفق نشد توقعات را برآورده کند. ثبت ۲گل زده (فقط در یک بازی) و یک پاس گل برای صادقی اصلا جالب نیست و نشان می‌دهد شاید کیفیت بالای این بازیکن ۲۸ساله در فصل گذشته اتفاقی بوده است. در هر صورت صادقی برای اینکه تصویرش را ترمیم کند و از فهرست بدترین خریدهای سرخپوشان خط بخورد، فرصت زیادی ندارد.

دانیال اسماعیلی‌فر
سال‌ها بحث حضورش در پرسپولیس مطرح بود و سرانجام این وصال در تابستان گذشته رخ داد. خودش هنگام عقد قرارداد گفته بود: «حس کردم امروز من و پرسپولیس می‌توانیم به هم کمک کنیم و به همین دلیل پیشنهاد باشگاه را قبول کردم.» این کمک دوطرفه اما هنوز اتفاق نیفتاده است. اسماعیلی‌فر که در پرسپولیس جانشین رامین رضاییان شده و ناخودآگاه با او مقایسه می‌شود، تا هفته بیست‌وچهارم ۲گل زده و ۴پاس گل داده، درحالی‌که رامین در سپاهان ۶گل زده و ۴پاس گل ارسال کرده است. به علاوه رضاییان بیشتر در زمین دیده می‌شود و دانیال آن اثرگذاری مورد انتظار را نداشته است. از طرف دیگر پرسپولیس هم نتوانست به اسماعیلی‌فر کمک کند و باعث حضور او در تیم ملی شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *