فوتبال ایران

جایگاه علی دایی در قلب مردم همیشگی است

جایگاه علی دایی در قلب مردم همیشگی است

ایمان گودرزی؛ مهدی پاشازاده، پیشکسوت استقلال، حمایت از ساپینتو را عاملی مهم درجهت موفقیت دوباره استقلال در لیگ برتر می‌داند. پاشازاده از برخی حواشی که اخیراً به وجود آمده و تا حدی عرصه را برای فعالیت ساپینتو تنگ کرده، نگران است و معتقد است اگر این روند باز هم ادامه داشته باشد می تواند حواشی زیادی برای تیم به وجود آورد. استقلال در آخرین بازی موفق نشد که سه امتیاز را به دست آورد تا باز هم نسبت به پرسپولیس در جدول عقب بماند. با هم گفت و گویی با پیشکستوت استقلال در مورد آخرین شرایط تیم ترتیب داده‌ایم؛

استقلال در بازی با مس رفسنجان آن نتیجه‌ای که مدنظرش بود به دست نیاورد و درنهایت جایگاه اولی را از دست داد. بعد از بازی با مس انتقادهایی به عملکرد داور شد و استقلالی‌ها معتقد بودند که داوران در نتیجه استقلال تأثیرگذاشته‌اند.
تا زمانی که کمک‌داور ویدیویی در ورزشگاه‌های ما تعبیه نشود، همین آش است و همین کاسه. نمی‌شود بدون کمک گرفتن از این تکنولوژی انتظار داشت عدالت در فوتبال رعایت شود. درجام جهانی از این تکنولوژی استفاده شد و همان طور که دیدیم بسیاری از ابهامات در جریان بازی با تماشای فیلم بازی برطرف شد و داور توانست تصمیم درست را اتخاذ کند. ما نباید از فوتبال روز دنیا عقب بیفتیم. استفاده از کمک‌داور ویدیویی هم منجر به این می‌شود که حق تیمی ضایع نشود و هم اینکه جذابیت فوتبال بالاتر می‌رود. امیدوارم فصل بعد از کمک‌داور ویدیویی استفاده شود تا لااقل صحنه‌های مشکوک همین طور مشکوک باقی نماند و همانجا درحین مسابقه جواب سؤالات داده شود. داشتن کمک‌داور ویدیویی اجتناب‌ناپذیر است و متأسفانه استقلال هم از فقدان این تکنولوژی خیلی لطمه خورده است.

به جز این مسأله به لحاظ فنی هم استقلال دچار افت شده است. شما ریشه مشکلات استقلال را درچه می‌بینید که نتوانسته با فاصله مناسب نسبت به تیم دوم درصدرجدول قرار بگیرد.
خیلی مسائل می‌تواند در این موضوع دخیل باشد. به اعتقاد من کادرفنی به همراه مسئولان باشگاه باید فکرهای‌شان را روی هم بگذارند و پاسخ این سؤال را پیدا کنند. اما چیزی که به نظر من می‌رسد و در بازی‌های استقلال دیدم اینکه در خط حمله ضعف‌هایی وجود دارد. بازیکنی مثل محبی یک‌تنه بار خط حمله را به دوش می‌کشد. این اواخر هم ارسلان مطهری توانسته دوباره شایستگی‌هایش را ثابت کند. اما این کافی نیست. استقلال برای رسیدن به موفقیت نیاز دارد که خوب گل بزند. شاید اگر در بازی با مس رفسنجان یک مهاجم فرصت‌طلب در ترکیب استقلال بود، این مشکل حل می‌شد و الان داشتیم درباره صدرنشینی استقلال صحبت می‌کردیم. در خط میانی هم بازیسازی دچار مشکل است.

آیا همه تقصیرات متوجه ساپینتو است؟
نه، هرگز این طور نیست. درست است که یک مربی نقش مهمی در موفقیت تیم دارد اما ابزار هم مهم است. استقلال البته تیم خوبی است اما شما می‌بینید همچنان مشکلاتی مانند بی‌پولی و نداشتن زمین تمرین مناسب در این باشگاه وجود دارد. به هرحال این روی کار سرمربی تیم اثر منفی می‌گذارد و او را گمراه می‌کند.

البته این اواخر شایعاتی هم درباره برکناری او دهان به دهان می‌شود که قطعاً روی عملکرد سرمربی استقلال اثرات مخربی خواهد گذاشت.
همین طور است. چرا نباید برای مربی یک محیط آرام فراهم کنیم تا او براحتی کارش را ادامه دهد. برخی انگار دوست دارند برای ساپینتو حاشیه درست کنند. او یک مربی حرفه‌ای است که تیمش هم الان در جدول جایگاه بسیار خوبی دارد. اینکه بخواهیم مربی تیمی که در رده دوم جدول قرار دارد را مورد انتقاد قرار دهیم، عین بی‌انصافی است. ساپینتو در فصل اول حضورش در استقلال قرار دارد و طبیعی است که نمی‌شود از او انتظار معجزه داشت. ما نباید از یاد ببریم که فصل پیش بعد از چند سال قهرمان لیگ شدیم. اینکه بخواهیم از همین حالا با چنین جریان‌سازی‌هایی کانون تیم را تخریب کنیم قطعاً به نتیجه مطلوبی نمی‌رسیم و استقلال همین جایگاهی که به دست آورده را نیز از دست خواهد داد. به نظر من مدیران و هواداران باشگاه باید هوشیار باشند. ما فاصله کمی با صدرنشین داریم و این یعنی قرارداشتن درموقعیت قهرمانی. بدون شک اگر باهوش عمل کنیم، استقلال می‌تواند دوباره قهرمان لیگ برتر شود.

نقل وانتقالات نیم‌فصل هم مهم است.
بله، اگر استقلال بتواند در نیم‌فصل فعالیت نقل و انتقالاتی داشته باشد، قطعاً باید به‌دنبال جذب یک مهاجم گلزن یا یک هافبک طراز اول باشد. استقلال با کمی تقویت و جذب بازیکنان درجه یک شانس بالایی برای قهرمانی خواهد داشت.

چند روز پیش یک شخصی در تلویزیون صحبت هایی درباره علی دایی مطرح کرد و گفت او قهرمان مردم نیست. نظر شما چیست؟

اسطوره بودن و قهرمان بودن علی دایی برای مردم ایران جایگاهی ابدیست و هیچ کس نمی‌تواند با حرف هایش این جایگاه را از او بگیرد، حرف هایی که یک نفر می‌زند مهم نیست، مهم این است که جایگاه شما در قلب مردم همیشگی است. اصلا علی دایی مگر کسی است که نیاز به نظر دادن داشته باشد؟ کسی که سالیان سال آقای گل فوتبال دنیا بوده و همه اهالی این رشته در دنیا او را قبول دارند نیازی به نظر دادن ندارد. چه لزومی‌دارد درباره علی دایی نظر بدهیم؟ آن موقع که علی دایی با طحال پاره داشت می‌مرد ولی برای تیم ملی گل زد شما اصلا به دنیا نیامده بودید.

منبع:خبرانلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *