فوتبال ایران

تغییر تاکتیک جالب ساپینتو

تغییر تاکتیک جالب ساپینتو

تیم فوتبال استقلال تهران شب گذشته در ورزشگاه تختی آبادان با تک گل کوین یامگا برابر صنعت نفت این شهر به برتری رسید تا هم امتیاز با پرسپولیس در رده دوم جدول قرار بگیرد.

آبی‌ها در شرایطی این برتری را به دست آوردند که برخلاف بسیاری از بازی‌های لیگ، هم کوین یامگا و هم صالح حردانی درون زمین حضور داشتند اما این بار نه در یک سمت.

در نیمه دوم شهرآورد بود که ریکاردو ساپینتو بعد از احساس خطر در جناح چپ تیمش روی حملات خط هافبک و دفاع پرسپولیس از سمت راست، دست به تغییر زد و صالح حردانی را از سمت راست خط دفاعی به چپ فرستاد و کوین یامگا را از وینگر راست به مدافع راست شیفت کرد تا با این تغییر، زهر حملات پرسپولیس را بگیرد.

حالا به نظر می‌رسد ساپینتو از این تغییر راضی بوده و به همین دلیل با وجود آمادگی جعفر سلمانی، ترجیح داده صالح حردانی در آبادان از ابتدا در پست دفاع چپ قرار بگیرد. تصمیمی که با توجه به راست‌پا بودن صالح، در نوع خود حرکت جالبی است.

حردانی در بازی شب گذشته استقلال هم عملکرد قابل قبولی داشت و شاید اگر خطای هوشمندانه‌اش در صحنه ضدحمله طلایی‌پوشان نبود، استقلال دیشب بدون امتیاز آبادان را ترک می‌کرد.

هرچند محرومیت صالح در دیدار هفته بعد مقابل مس رفسنجان این بازیکن را از ترکیب استقلال دور می‌کند اما به نظر تصمیم ریکاردو برای بازی دادن به حردانی در این پست جدی است و دیدار مقابل تراکتور در تبریز، نظر نهایی سرمربی پرتغالی برای پر کردن جای خالی ابوالفضل جلالی، بازیکن ملی‌پوش استقلال را مشخص خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *