فوتبال ایران

تصمیم عجیب گل محمدی به ضرر پرسپولیس/ یحیی مثل استراماچونی نشد!

پرسپولیس در بازی که اصلا نمایش خوبی نداشت و حقش برد نبود، مقابل هوادار مغلوب شد تا نه تنها اختلافش با صدر جدول بیشتر شود، بلکه حالا استقلال را هم پشت سر خودش می‌بیند. شاگردان گل محمدی در چند بازی قبل اصلا شرایط خوبی نداشتند و از ۱۲ امتیاز ممکن فقط ۴ امتیاز کسب کردند که اصلا برای تیمی که مدعی قهرمانی است، نتایج خوبی نبود.

پرسپولیس درحالی مقابل هوادار مغلوب شد که از ابتدای نیمه دوم این بازی، گل محمدی تصمیم گرفت آرایش تیمش را تغییردهد و به بازی با ۳ مدافع روی بیاورد. یحیی در ابتدای نیمه دوم تصمیم تصمیم عجیبی گرفت و تعویض‌های عجیبی هم انجام داد. او در حالی که تیمش نیاز به گلزنی داشت، فرشاد فرجی و کمال کامیابی نیا را که یک مدافع و هافبک دفاعی هستند به زمین فرستاد. پرسپولیس در این نیمه دوم فرشاد فرجی، گولسیانی و پورعلی گنجی را به عنوان ۳ مدافع مرکزی در اختیار داشت و اسماعیلی فر و امیری هم وینگ‌بک‌های این تیم بودند.

نکته عجیب ماجرا این است که طبق شنیده‌های ما اصلا پرسپولیس بازی با ۳ مدافع را تمرین نکرده بود و در فاصله بازی سرخ پوشان مقابل صنعت نفت و هوادار، کادرفنی این تیم قصد نداشتند با ۳ مدافع بازی کنند. حتی خود بازیکنان پرسپولیس هم از این تصمیم عجیب یحیی متعجب شدند. تغییر سیستمی که اصلا جواب نداد و حتی فرجی که یار تعویضی گل محمدی بود، اشتباه کشنده ای را در دقایق پایانی انجام داد و باعث شد پرسپولیس گل بخورد.

یحیی فصل گذشته هم چند بار سعی کرد از سیستم ۳ دفاعه استفاده کند ولی اصلا در این کار موفق نبود و این مدل بازی اصلا به پرسپولیس نمی‌سازد. بازی کردن با ۳ دفاع آن هم به شیوه مدرن یکی از سخت ترین سیستم‌های دنیای فوتبال است و نیازمند تمرینات تخصصی زیادی است. زمان زیادی می‌برد تا یک تیم به این شیوه از بازی عادت کند و این سیستم در بین بازیکنان جا بیفتد. نمونه بارز آن هم استقلال استراماچونی در لیگ نوزدهم است.

تیم این مربی ایتالیایی فصل را بسیار بد شروع کرد و چند بازی اول را از دست داد و خوب نتیجه نگرفت. با این حال بعد از گذشت چند وقت و زمانی که سیستم ۳ دفاعه او در بین بازیکنان جا افتاد، تیم استراماچونی فوق العاده کار می@کرد و فوتبال زیبایی هم به نمایش می‌گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *