اخبار کسب و کارها

تتر دروازه‌ای به سوی ارزهای دیجیتال

تتر دروازه‌ای به سوی ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال این روزها یکی از پر طرفدارترین بازارهای مالی هستند. با این حال سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و نگهداری آن‌ها برای سرمایه گذاران آسان نیست زیرا ارزش رمزارزها نوسانات زیادی را تجربه می‌کند. درواقع نوسانات قیمت‌های ارزهای دیجیتال باعث شده ریسک سرمایه گذاری در این بازار به شدت افزایش پیدا کند.

با بالا رفتن ریسک از دست دادن سرمایه، اهمیت استیبل کوین‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. یکی از این استیبل کوین‌ها تتر است. به گونه‌ای طراحی شده است که سرمایه گذارها بتوانند از مزایای صنعت کریپتو لذت ببرند. با کمک تتر سرمایه گذارها بدون اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها و نوسانات غیرقابل پیش بینی قرار بگیرند می‌توانند از سرمایه خود محافظت کنند و این استیبل کوین دروازه‌ای به سوی ارزهای دیجیتال شده است.

تتر(Tether) چیست؟

تاریخچه تتر با پروژه Realcoin آغاز شد. Realcoin در جولای 2014 عرضه شد و سروصدای زیادی به پا کرد. نام Realcoin برای این پروژه چندان دوام نیاورد. در نوامبر 2014، نام این پروژه به Tether تغییر یافت.

تتر نوعی ارز دیجیتال بوده که نرخ آن به دلار آمریکا متصل است. تتر با ارزهای دیجیتال دیگر مانند بیت کوین (Bitcoin) و اتریوم (Ethereum) که قیمت آن‌ها به طور قابل توجهی در نوسان است و ارزش آن‌ها دائماً تحت تأثیر رویدادهای سیاسی و اقتصادی تغییر می‌کند تفاوت زیادی دارد.

تتر به گونه‌ای طراحی شده که نرخ ثابتی داشته باشد و هر توکن تتر به ارزش ۱ دلار قیمت گذاری می‌باشد. این نرخ ثابت تتر را به دروازه‌ای برای ورود به ارزهای دیجیتال پر نوسان و محافظت از سرمایه تبدیل کرده است.

کاربران و سرمایه گذاران می‌توانند از Tether برای خرید کالاها و استفاده از خدمات مختلف در سراسر جهان استفاده کنند.

ارز دیجیتال تتر

آیا تتر یک استیبل کوین است؟

استیبل کوین‌ها (StableCoins) نوعی ارزهای دیجیتال هستند که به پشتوانه یک دارایی با ارزش دیگر، نرخ ثابتی دارند و تتر نیز یک استیبل کوین است.

تتر با دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود و این بدان معناست که برای هر تتر در گردش، معادل 1.00 دلار در ذخایر آن وجود دارد.

تبدیل تومان به تتر

 

مزایای تتر برای پرداخت چیست؟

تتر در حال حاضر بهترین راه برای ذخیره ارزهای دیجیتال با تمام مزایای فناوری بلاک چین است. این ارز دیجیتال نیمه غیرمتمرکز جهانی، تراکنش‌های سریع و ایمن با نوسانات نزدیک به صفر را فراهم می‌کند.

 

تتر با صرافی‌های مختلف زیادی ادغام شده است. این ارز دیجیتال یک روش پرداخت بسیار ایده آل و در دسترس برای شرکت‌های مختلف سرمایه گذاری محسوب می‌شود که به کمک ان می‌توانند تراکنش‌های خود را در سریع ترین زمان و با کمترین هزینه انجام دهند. استفاده از Tether به جای ارزهای فیات به شما کمک می‌کند تا به میزان قابل توجهی تراکنش‌های خود را بهینه کنید و آن‌ها را در کمترین زمان ممکن و با امنیت بالا انجام دهید. امروزه به کمک چندین صرافی آنلاین معتبر ایرانی فرایند تبدیل تومان به تتر نیز به راحتی و در کمترین زمان امکان پذیر خواهد بود.

 

 

تتر چه کاربردهایی دارد؟

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، تتر یک استیبل کوین متصل به دلار آمریکا با نرخ ثابت است که کاربردهای مختلفی دارد. برخی از مهم ترین کاربردهای تتر عبارتند از:

  • نگهداری ارز دیجیتال بدون نگرانی از نوسان قیمت ها
  • معامله با سایر ارزهای دیجیتال، از جمله بیت کوین
  • قرض دادن توکن و کسب سود
  • خرید NFT (توکن‌های غیر قابل تعویض)

 

تفاوت تتر با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال چیست؟

تفاوت تتر با سایر ارزهای دیجیتال در حفظ ثبات و ارزش آن است. همانطور که می‌دانید استیبل کوین‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ارزش خود را حفظ کنند و از نوسانات کمتری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین و اتریوم برخوردار باشند.

این ویژگی به معامله‌گران امکان می‌دهد تا دارایی‌های ارز دیجیتال خود را بدون نگرانی در مورد از دست دادن ارزش ان‌ها یا نوسانات شدید نگهداری کنند.

خرید تتر از تبدیل

چرا باید از تتر برای حفظ سرمایه خود در بازار ارزهای دیجیتال استفاده کنید؟

ارزهای دیجیتال به دلیل نوسان پذیری هم فرصت‌های سرمایه گذاری ایجاد می‌کنند و هم باعث می‌شوند ریسک سرمایه گذاری افزایش پیدا کند. با این توصیف ممکن است از خود بپرسید: هدف ارزهای دیجیتالی نرخ ثابتی دارند و قیمت آن‌ها نوسان ندارد چیست؟

درواقع شما می‌توانید نگهداری یک استیبل کوین مانند Tether را با سپرده گذاری در حساب بانکی مقایسه کنید، با این تفاوت که با این سپرده گذاری سودی کسب نخواهید کرد.

در واقع، تتر عمدتاً توسط سرمایه گذاران و معامله گران در سراسر جهان به عنوان جایگزینی برای ارزهای فیات استفاده می‌شود. شما می‌توانید ارز فیات خود را به تتر تبدیل کرده و هر زمان که تمایل داشتید برای معامله ارزهای دیجیتال دیگر از آن بهره ببرید.

دلایل زیادی برای استفاده از تتر به عنوان یک روش برای حفظ سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

زمان پردازش تراکنش

تراکنش‌های مرتبط با برداشت و واریز دلار آمریکا می‌تواند زمان بر و همراه با محدودیت‌های زیادی باشد و تقریباً یک تا چهار روز طول می‌کشد تا تراکنش‌های شما به سرانجام برسد. علاوه بر این، اگر تراکنش در طول شب، آخر هفته یا در تعطیلات انجام شود، با بسته شدن بانک‌ها، زمان انتظار طولانی‌تر نیز خواهد شد.

از طرف دیگر، تراکنش‌های Tether را می‌توان تنها در چند دقیقه تکمیل کرد. این مزیت از آنجایی مهم است که تریدرهای بازار ارز دیجیتال گاهی تمایل دارند به سرعت ارز دیجیتال خود را برداشت کرده و از آربیتراژ استفاده کنند. آربیتراژ فرآیند خرید ارزهای دیجیتال در یک صرافی و فروش آن‌ها در صرافی دیگر به منظور استفاده از نوسانات قیمت برای کسب سود است. خرید و فروش ارزهای دیجیتال در این فرایند با تتر بسیار راحت و سریع انجام می‌شود.

کارمزد تراکنش

تراکنش‌هایی که با استفاده از سوئیفت انجام می‌شوند با کارمزدهای بالای بین 20 تا 30 دلار همراه هستند. علاوه بر این، اگر ارز فیاتی که استفاده می‌کنید توسط صرافی مورد نظر پشتیبانی نشود، بانک علاوه بر کارمز تراکنش، یک کارمزد اضافی برای تبدیل ارز از شما دریافت می‌کند و درصدی برای انتقال ارز نیز به هزینه‌ها اضافه خواهد کرد.

تتر برای تراکنش‌هایی که بین کیف پول‌های ارز دیجیتال انجام می‌شود کارمزدی دریافت نمی‌کند، اما همچنان باید هزینه‌های استانداردی را که برای شبکه بلاک چین اعمال می‌شود، پرداخت کنید. با این حال کارمزدهای تراکنش‌هایی که به کمک تتر انجام می‌شود بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

عدم نوسان قیمتی

از آنجایی که ارزهای دیجیتال بی ثبات هستند، بهتر است آن‌ها را با استفاده از تتر خریداری کنید. همچنین بسیاری از صرافی‌های ارزهای دیجیتال، از ارزهای فیات پشتیبانی نمی‌کنند و تتر را به عنوان یک روش معتبر برای شارژ حساب کاربری پذیرفته‌اند.

 

 

سخن پایانی

تتر در سال‌های اخیر فعالیت خود ارتباطات مختلفی با صرافی‌ها و کیف پول‌های ارز دیجیتال فراهم کرده است. یکی از ارتباطات تتر با صرافی‌های ارز دیجیتال که بسیار مورد توجه قرار گرفت با صرافی Bitfinexبود.

همچنین تتر در چندین بلاک چین به طور همزمان فعالیت می‌کند و همیشه در دسترس خواهد بود. برخی از بلاک چین‌هایی که در حال حاضر از Tether پشتیبانی می‌کنند عبارتند از:

  • Bitcoin
  • Ethereum
  • TRON
  • EOS
  • Liquid
  • Algorand
  • BitcoinCash
  • Solana

 

یکی از جالب‌ترین همکاری‌های اخیر تتر، همکاری او با شهر لوگانو سوئیس است. در مارس 2022، Tether Limited یک قرارداد مشارکت با Lugano برای استفاده از فناوری بلاک چین در جامعه محلی امضا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *