فوتبال ایران

انتقادهای تند ساپینتو از فتح‌الله‌زاده: به جای تزریق آرامش به تیم شلیک کردند

به گزارش باارزش ، ریکاردو ساپینتو پس از برتری یک بر صفر استقلال مقابل آلومینیوم اراک در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال، گفت: «هفته بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و یکی از سخت‌ترین هفته‌های زندگی من بود. مدیرعاملی داشتیم که استعفا داد و دوباره برگشت. نمی‌دانم چرا برگشت ولی اولین چیزی که لازم داریم این است که آرامش بیاورد.»

او افزود: «مدیرعامل باید برخی مسائل را حل کند، مثلاً شاید می‌توانستیم به آسیا برگردیم اما هنوز این مشکل را داریم که باشگاه پول ندارد. اولین کاری که باید انجام شود حل مشکلات است نه اینکه در تلویزیون علیه بازیکن و مربی صحبت شود. من شوکه شدم و ندیده بودم مدیرعاملی علیه بازیکن یا مربی حرف بزند. هیچ وقت در جمع یا رسانه‌ها اسم فتح‌الله‌زاده را نیاوردم و هیچ وقت نگفتم مشکلاتی که وجود دارد به خاطر فتح‌الله‌زاده است. این احتیاط را داشتم و مشکلات را از زمان گذشته داشتیم. من نگفتم مشکلات تقصیر فتح‌الله‌زاده یا فرد دیگری است ولی یک نفر باید حل کند. سه ماه صبر کردم که یک نفر حل کند. پس از بازی با فولاد خوزستان صحبت‌ کردم چون لیگ متوقف شده بود. من، کادرفنی‌، راننده من و خیلی‌ها مشکل داشتند و خواستار حل مشکلات شدم ولی تا الان حل نشده است.»

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: «در حال حاضر این مشکل اصلی ما است، به خاطر اینکه ایشان (فتح‌الله‌زاده) بدون اجازه من در عموم درباره قراردادم صحبت کرد. قراردادم موضوعی محرمانه است. نمی‌توانم درباره قراردادم بدون اجازه ایشان صحبت کنم. مشکلم پولی نیست که او داده، مشکل حقوق و پولی است که پرداخت نشده است. برای 5 ماه باید پول می‌گرفتم و پاداش‌ها نیز سه برابر شده است. به جای اینکه آرامش به تیم ترزیق شود به تیم شلیک کردند! اگر می‌دانستم قرار است برنامه‌ای پخش شود به آن برنامه می‌رفتم و صحبت می‌کردم. هر چیزی باید در داخل خانواده حل شود نه اینکه در عموم صحبت کنیم.»

ساپینتو اشاره‌ای به شرایط تیمش کرد و گفت: «خوشبختانه بازیکنانم بسیار متحد هستند و تمرکزشان را از دست ندهند. بچه‌های تیم مبارز و قهرمان هستند. آنها احترام، حمایت و تشویق ما را نیاز دارند. با این بازیکنان کار می‌کنم و ستاره‌هایی هستند که زندگی‌شان را در زمین می‌گذارند. والدین عزیز من گفته‌اند «اگر دلیلی داری که باید پول کسی را بپردازی ولی نمی‌توانی باید فروتن باشی. باید سعی کنی و راه‌حل پیدا کنی و نباید ارتباط را خراش بدهی». امروز دوباره پیروزی فوق‌العاده مهم بدست آوردیم. با وجود مشکلات بسیار زیاد می‌جنگیم.»

وی ادامه داد: «امیدوارم آقای مدیرعامل یا یک نفر بتواند آرامش را به تیم بیاورد و مشکلات را برطرف کند. این چیزی است که نیاز داریم، به خاطر اینکه مشکل داخل تیم نیست و بیرون است. ما دو جام داریم که باید برای آن بجنگیم. پنج فینال داریم و باید در آرامش باشیم.»

سرمربی استقلال با اشاره به برتری تیمش مقابل آلومینیوم تصریح کرد: «در نیمه اول خیلی بازی رقابتی و حریف قدرتمند بود و جنگید. هم ما و هم آنها فرصت داشتند و بازی هیجانی بود. مشکل اصلی برای من این بود که بتوانم هیجان و احساسات بازیکنانم را کنترل کنم تا با آرامش و انرژی بجنگند. خوشبختانه در نیمه دوم بعد از اینکه درباره دو، سه نکته با بازیکنان صحبت کردم، متوجه شدند 45 دقیقه فرصت برای پیروزی داریم.»

ساپینتو یادآور شد: «موقعیت‌های زیادی داشتیم و اگر دو، سه فرصت را تبدیل به گل می‌کردیم دیگر در 10 دقیقه آخر فشار را تحمل نمی‌کردیم. به بازیکنانم افتخار می‌کنم که ایستادند. فراموش نکنید استقلال سه سال در اراک نبرده بود و آلومینیوم مدت‌ها نباخته بود. آلومینیوم تیم راحتی نیست و اینجا با همه مشکلات بازی را بردیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *