بیوگرافیلذت زندگیهنرمندان

بیوگرافی جونگ ایل وو

بیوگرافی جونگ ایل وو

جونگ ایل وو (به کره‌ای: 정일우) و (به انگلیسی: Jung Il-woo) (زاده ۹ سپتامبر ۱۹۸۷ – سئول) بازیگر، خواننده، مدل در کره جنوبی است.

 

آن به دلیل بازی در نقش ايلجيما در مجموعه تلویزیونی رودخانه ماه شناخته شد. همچنین وی نقش شاهزاده یانگ میونگ را در سریال افسانه خورشید و ماه ایفا کرده است .

اوایل زندگی

پسر یکی از خبرنگاران تلویزیونی سابق و دانشجوی مؤسسه هنر در سئول بود، سپس به بخش تئاتر و فیلم دانشگاه هانیانگ منتقل شد.

در ماه اوت سال ۲۰۰۶، ایل وو در اثر یک تصادف شدید با خودرو در حالی که با دوست دوران کودکی اش لی مین هو بود به شدت مجروح شد و بیار صدمه دید.

زندگی شخصی

در ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ بیماری آنوریسم مغزی او تشخیص داده شد. اگرچه این امر او را از خدمت سربازی اجباریش معاف کرد، ولی ایل وو در ماه دسامبر مجدداً ثبت نام کرد و در ۳۰ نوامبر ۲۰۱۸ خدمتش تمام شد.

حرفه

۲۰۰۶–۲۰۱۰: شروع و افزایش محبوبیت

ایل وو در سال ۲۰۰۶ نقش کوچکی در سریال «جهان سکوت» بازی کرد، ولی اولین نقش معروفش در سریال High Kick بود. او سپس در سال ۲۰۰۷به فیلم کمدی رمانتیک My Love پیوست.

در سال ۲۰۰۹، ایل وو در اولین نقش اصلی خود به عنوان یک جنگجوی جوان مبارز با بی عدالتی در سریال تاریخی «بازگشت ایلجیما» بازی کرد و به دنبال آن در سریال My Fair Lady به عنوان نقش مکمل و یک وکیل ارمانی بازی کرد.

او برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ به عنوان یک همجنسگرا که دارای ویروس اچ آی وی مثبت است در نمایشنامه sold-out play Beautiful Sunday که توسط مایومی ناکاتانی، نمایشنامه نویس ژاپنی نوشته شده بود خود را به چالش کشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *