فوتبال ایران

بدهی جدید استقلال به مربی ایتالیایی چقدر است؟

پس از تایید حکم فیفا در دادگاه CAS باشگاه استقلال ملزم به پرداخت حدود ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار یورو به استراماچونی شد اما گذشت زمان و تاخیر در پرداخت این پول، باعث شده که مبلغ پرداختی آبی‌ها به شکل چشمگیری افزایش پیدا کند.

براساس پیگیری‌ها مشخص شد مبلغ اعلام شده، اکنون به حدود ۱ میلیون ۶۰۰ هزار یورو رسیده است که پرداخت آن را مشکل تر از قبل می‌کند.

از طرفی به دلیل افزایش نرخ ارز در روزهای اخیر (با احتساب یورو به قیمت ۶۴هزار تومان) باشگاه استقلال باید مبلغی در حدود ۱۰۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون برای بستن پرونده استراماچونی پرداخت کند.

مدیریت باشگاه استقلال و در راس آن علی فتح‌الله زاده به دنبال تامین منابع مالی برای پرداخت این بدهی است. مدیران باشگاه استقلال تقاضای کمک از دولت و همچنین دریافت وام بانکی را به عنوان سریع‌ترین راه حل مشکل این پرونده در نظر گرفتند اما هنوز خبر خوشی از این کانال‌هابه باشگاه استقلال نرسیده است. همچنین فتح‌الله زاده اخیرا در گفت‌وگو با رئیس فدراسیون فوتبال از او برای دریافت مطالبات آبی‌ها از کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست کمک کرده تا شاید بتواند بخشی از این بدهی هنگفت را تامین کند.

باید دید که آیا بالاخره استقلال موفق به تامین این پول خواهد شد یا خیر. در صورت عدم تسویه حساب این بدهی که با حکم فیفا و دادگاه CAS، یک بدهی قطعی محسوب می‌شود باشگاه استقلال برای ارسال مدارک حرفه‌ای که تا تاریخ یازدهم فروردین ۱۴۰۲ باید انجام شود، دچار مشکل خواهد شد و نمی‌تواند جواز حضور در لیگ قهرمانان قاره را به دست بیاورد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *