سلامت

باورهای غلط درباره فعالیت ورزشی

تصور نکنید که باید حتماً ورزش شما آنقدر شدید باشد که عضلات بسوزند

باورهای غلط درباره فعالیت ورزشی ، تصوراتی درباره ورزش کردن وجود دارند که درست نیستند و وجود آنها باعث می‌شود بسیاری افراد به طور کلی ورزش کردن را از برنامه خود حذف کنند زیرا نمی‌توانند مطابق این قوانین عمل کنند.

باورهای غلط درباره فعالیت ورزشی

برخی تصوراتی که درباره ورزش وجود دارند را می‌توان کاملا نادیده گرفت زیرا این تصورات کاملاً درست نیستند.

۷ مورد از این تصورات اشتباه عبارتند از:

 

۱- نباید قبل از ورزش صبحگاهی غذا خورد 

بدن نیاز به انرژی برای حرکت دارد. مردم فکر می‌کنند اگر صبح‌ها غذا نخورند و ورزش کنند بیشتر کالری می‌سوزانند.اگر  بیدار شدید و قصد داشتید که ورزش شدید انجام دهید بهتر است نان و کره یا تخم‌مرغ آب‌پز و یا میوه بخورید. خوردن غذاهایی که کربوهیدرات و پروتئین دارند باعث می‌شوند که بدن انرژی لازم برای انجام ورزش را داشته باشد.

 

۲- تنها یک نوع ورزش انجام دهید 

راه‌های زیادی برای فعال نگه داشتن بدن وجود دارد. اگر می‌خواهید عضلات بدن خود را پرورش دهید بهتر است تنوع ایجاد کنید. بدن سریعاً به فعالیت قدرتی عادت می‌کند بهتر است با ایجاد تنوع نگذارید عضلات شما به ورزش عادت کند.

 

۳- در روزهای استراحت اصلاً ورزش نکنید 

در روزهای استراحت بدن ریکاوری انجام می‌دهد و عضلات زمان پیدا می‌کنند تا بافت‌های خود را ترمیم کنند. با این حال روز استراحت به معنای نشستن و فعالیت نداشتن نیست. شما می‌توانید فعالیت‌های ساده مانند پیاده‌روی آرام و یوگا انجام دهید. باورهای غلط درباره فعالیت ورزشی

۴- پیاده‌روی بر روی تردمیل بهترین راه کالری‌سوزی است 

انجام ورزش‌های قدرتی و استفاده از وزنه در صورتی که سریع انجام شود باعث سوزاندن کالری در کنار پرورش عضلات می‌شود.

 

۵- بعد از ورزش حتما عضلات باید سوزش داشته باشند 

تصور نکنید که باید حتماً ورزش شما آنقدر شدید باشد که عضلات بسوزند و اگر عضلات سوزش نداشته باشند نتیجه نمی‌گیرید. سوزش عضلات در پی ایجاد تنوع در حرکات و افزایش شدت ایجاد می‌شوند.

 

۶- هنگام اسکات، زانو نباید جلوتر از انگشتان پا برود 

در هنگام انجام اسکات ممکن است که فرم بدن افراد مختلف باعث شود که آنها در حالت‌های مختلفی راحت باشند. با این حال در صورتی که زانو میزان بسیار کمی از انگشتان پا جلو برود ایرادی ندارد. زانو نباید بیش از حد جلو برود طوری که به آن فشار وارد شود. سعی کنید باسن را در این حرکت عقب ببرید و وزن را بر روی پاشنه پا نگه دارید.

۷- هرگز نباید در طول شب ورزش کرد 

بعضی از افراد فکر می‌کنند که اگر غروب ورزش کنند شب خواب راحتی نخواهند داشت. درست است که ورزش انرژی‌زاست اما این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید بخوابید. بسیاری افراد با ورزش کردن در طول شب احساس آرامش بیشتری دارند. زمان‌بندی ورزش برای نتیجه گرفتن بسیار مهم است. تداوم در ورزش از زمان انجام آن در طول شبانه‌روز مهمتر است. بهتر است فرد ببیند که در چه زمانی از طول شبانه‌روز آمادگی بیشتری برای ورزش کردن دارد.

ضررهای کار زیاد با کامپیوتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *