فوتبال ایران

بازگشت پرسپولیس زلزله

زاوش محمدی: پرسپولیس با برتری پرگل مقابل نساجی در هفته پایانی نیم فصل نخست ۳۲ امتیازه شد و عنوان قهرمانی نیم فصل را به‌دست آورد. در مورد قهرمانی پرسپولیس چند فکت وجود دارد. شاگردان یحیی گل‌محمدی در ۱۰ هفته از ۱۵ هفته نیم فصل نخست صدرنشین بودند و بیشتر از هر تیم دیگری صدر جدول را در اختیار داشتند. پرسپولیس همچنین در ۷ فصل اخیر لیگ برتر همواره بالای ۳۰ امتیاز به‌دست آورده و قرمزها در این فصل هم این اتفاق را تکرار کردند و در پایان هفته پانزدهم موفق شدند ۳۲ امتیاز کسب کنند.

نکته جالب توجه دیگر در مورد قهرمانی نیم فصل پرسپولیس این است که این تیم در طول رقابت‌های لیگ برتر تا به حال ۷ بار قهرمان نیم فصل شده که در ۶ فصل آن در پایان فصل هم عنوان قهرمانی را به‌دست آورده است. همچنین پرسپولیس در این فصل تنها تیمی است که به تعداد امتیاز فرمول قهرمانی رسیده است. پرسپولیس از هر بازی بیش از ۲ امتیاز کسب کرده و با ۳۲ امتیاز صدرنشین است.

تنها فصلی که پرسپولیس در آن قهرمان نیم فصل شد ولی نتوانست جام قهرمانی در پایان همان فصل بدست بیاورد مربوط لیگ سیزدهم بود. در آن سال تیم علی دایی قهرمان نیم فصل نخست رقابت‌ها شد ولی در پایان فصل عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد و فولاد قهرمان شد.

تغییر تاکتیک گل‌محمدی با دستیار برزیلی

بعد از جدایی حمید مطهری از پرسپولیس و گل محمدی، زمان زیادی طول کشید تا یحیی دستیار مورد نظرش را پیدا کند. او ابتدا به سراغ خسوس کاساس مربی تیم ملی اسپانیا و دستیار لوئیس انریکه رفت اما در جذب او موفق نبود تا بالاخره با اوسمار لاس ویرا برزیلی به توافق رسید تا این مربی راهی تهران شود. این مربی برزیلی توانست سیستم سرخپوشان را تغییر دهد و روش بازی تیم گل محمدی به مرور در لیگ به حریفان دیکته شد. بازی پرسپولیس مقابل نساجی نقطه عطف این تفکر بود و پاس های پی در پی و بازی روی زمین قرمزها نشان از تاثیر زیاد این مربی در پرسپولیس دارد.

بازگشت پرسپولیس زلزله

بیرانوند آماده‌تر از همیشه

علیرضا بیرانوند گلر شماره یک تیم ملی پس از چند فصل دوری دوباره به پرسپولیس برگشت و شماره یک این تیم را برتن کرد. بیرانوند که پس از جام جهانی ۲۰۱۸ راهی اروپا شده بود، پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ به پرسپولیس برگشت تا در شرایط بازی قرار بگیرد و دوباره شماره یک تیم ملی شود. بازگشت بیرو به پرسپولیس نشان داد پیشرفت او در اروپا چشمگیر بوده و این بازیکن در بازی با پا به تبحر خاصی رسیده است. پرسپولیس بازیسازی را از خط دروازه شروع می کند و این وظیفه را بیرانوند را برعهده دارد.

بیرو در ۱۵ بازی لیگ تنها ۶ گل دریافت کرده است و آمار خوبی برای این گلر ملی پوش محسوب می شود.

بازگشت پرسپولیس زلزله

زوج جدید خط دفاعی با قدرت گلزنی

پس از جدایی شجاع خلیل زاده و کنعانی زادگان از پرسپولیس و خداحافظی سیدجلال حسینی، پرسپولیس فصل پیش در خط دفاعی ضعیف بود و همین مساله باعث شد تا آنها در کورس قهرمانی قافیه را به رقیب سنتی خود ببازند و در نهایت نایب قهرمان شوند. گل محمدی برای فصل جدید به فکر بازسازی خط دفاعی خود افتاد و با جذب پورعلی گنجی و گولسیانی خون تازه ای به خط دفاعی قرمزها بخشید. دو مدافع بلندقد و تنومند سرخ ها نشان دادند انتخاب گل محمدی درست بوده و آنها علاوه بر بیمه کردن دروازه بیراوند، در امر گلزنی هم موفق بودند و مدافع گرجستانی در دربی دو گل مهم برای پرسپولیس به ثمر رساند.

همچنین یکی از خریدهای خوب گل محمدی در فصل جدید، دانیال اسماعیلی فر بود. مدافع راستی که جانشین رامین رضاییان شد و عملکرد خوبی هم از خودش نشان داد. او علاوه بر بازی در دفاع راست توانایی بازی در چند پست دیگر هم دارد و در بازی با نساجی زمانی که یک خط جلوتر آمد موفق شد دوگل به ثمر برساند و نشان دهد بازیکن گلزنی است.

بازگشت پرسپولیس زلزله

فانتزی بازها در خط میانی

پرسپولیس فصل نقل و انتقالاتی جذابی را سپری کرد. قرمزها علاوه بر جذب دوباره سروش رفیعی، توانستند سعید صادقی شاه ماهی نقل و انتقالات را هم جذب کنند. بازیکنی که از استقلال و سپاهان هم پیشنهاد داشت اما این پرسپولیس بود که توانست این بازیکن را به خدمت بگیرد. صادقی و رفیعی در کنار مهدی ترابی سه بازیکن میانی سرخپوشان هستند که موتور محرک تیم گل محمدی هستند و وظیفه تغذیه مهاجمان را دارند.

بازگشت پرسپولیس زلزله

پیدا کردن الماسی که زود از بین رفت

بهترین خرید پرسپولیس در این فصل بدون شک یورگن لوکادیا بود. مهاجم هلندی که سابقه بازی در برایتون را در کارنامه داشت و با حضورش در پرسپولیس نشان داد یک تمام کننده ششدانگ است. او با اینکه دیر به پرسپولیس اضافه شد و پیش از دربی هم جمع قرمزها را ترک کرد اما در همان چند هفته موفق شد ۶ گل برای پرسپولیس به ثمر برساند و یکی از ارکان مهم صدرنشینی تیم گل محمدی باشد. لوکادیا همان مهاجم و بازیکنی بود که پرسپولیسی ها سالها دنبالش می گشتند اما او شبانه تهران را ترک و قراردادش را با این تیم به صورت یکطرفه فسخ کرد تا دست گل محمدی خالی شود.

بازگشت پرسپولیس زلزله

منبع : خبرانلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *