فوتبال ایران

این خطای سیاوش خنده هم دارد!

«شما هوادار نیستید آقا… عزیز من شما هوادار نیستید، وگرنه اینقدر انتقاد نمی‌کردید.» این صحبت‌های عجیبی بود که سیاوش یزدانی در اولین تمرین استقلال پس از شکست برابر تراکتور در لیگ برتر به زبان آورد. او در پاسخ به انتقادات شدید هوادارانی که پشت در کمپ مرحوم حجازی حضور داشتند، این جملات را به زبان آورد و روی صندلی خودرویی که به نظر تاکسی اینترنتی می‌آمد نشست و محل را ترک کرد.

حساسیت‌ها روی یزدانی نه پس از اعزام به سربازی، بلکه پس از مصاحبه عجیب و تصویری او در تابستان امسال افزایش یافت. جایی که او صراحتا اعلام کرد برای تیم محمود فکری بازی نکرده و از این مسئله نیز رضایت دارد. ادعایی که سرمربی وقت استقلال نیز آن را مطرح کرده بود که برخی از بازیکنان استقلال با تمام وجود در تیم او بازی نمی‌کنند.

1793265

این صحبت‌های فکری حتی توسط هوادارانی که چند روز پیش و پس از شکست برابر تراکتور به محل تمرین تیم رفته بودند، بیان شد. یزدانی که فصل پرحاشیه را سپری کرد و میانه‌های فصل بیست‌ویکم راهی خدمت سربازی شده بود، در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه فوتبال برتر نیز علیه مصطفی آجورلو، مدیرعامل وقت و فرهاد مجیدی سرمربی آن زمان استقلال صحبت‌هایی را مطرح کرد و مدیران تیم را عامل اعزامش به خدمت سربازی معرفی کرد.

با این حال، پیروزی برابر تراکتور در جام حذفی، تا حدودی حواشی را از استقلال و یزدانی دور کرد. اما این بار در اصفهان و نقش جهان، مدافع جنجالی در متن اصلی ماجرا بود. در شرایطی که بازی با سپاهان رو به اتمام بود و تیم ساپینتو توانسته بود یک امتیاز ارزشمند را دشت کند، خطای بی‌مورد یزدانی منجر به یک خطای پنالتی برای میزبان شد.

1793266

در روزی که کاپیتان‌های اصلی استقلال یعنی سیدحسین حسینی، روزبه چشمی و عارف غلامی غایب بودند و مهدی قایدی نیز در ترکیب اصلی حضور نداشت، سیاوش بازوبند را بر دست بسته بود و کاپیتان آبی‌ها در جدال حساس اصفهان بود. در دقیقه ۹۱ و در شرایطی که مغانلو در میان چند مدافع آبی‌پوش گرفتار شده بود، یزدانی برای تصاحب توپ پا انداخت که با مغانلو برخورد کرد و همین مسئله کافی بود تا اکرمی یک خطای پنالتی برای سپاهان اعلام کند.

1793267

اقدام یزدانی برای تصاحب توپ در شرایطی رخ داد که شاید مغانلو که پشت به دروازه بود، نمی‌توانست خطری روی دروازه رضایی خلق کند، اما حتی اگر هواداران استقلال این برخورد را یک حرکت عادی فوتبالی بدانند، هرگز نمی‌توانند تصاویر منتشره از کاپیتان تیمشان را درک کنند.

1793268

در تصاویری که توسط عکاس ورزش سه شکار شده، یزدانی پس از ارتکاب خطای پنالتی در وقت‌های تلف‌شده، به شکل عجیبی در حال شوخی با محمد کریمی، بازیکن سپاهان است و خنده‌ای نیز بر لب دارد. انتشار این تصاویر در شرایطی که پیروزی پرسپولیس در بازی فردا فاصله استقلال را با صدر به هشت امتیاز می‌رساند، باعث خشم شدید هواداران آبی پوش در فضای مجازی شده است.

1793262

1793263

1793264

1793261

نکته مهم اینجاست که خنده‌های یزدانی را حتی نمی‌توان خنده‌های عصبی یک بازیکن تلقی کرد، چرا که در لحظاتی که رامین رضاییان در نمای دورتر در حال آماده شدن برای زدن ضربه پنالتی است، یزدانی در حال خوش و بش با بازیکن حریف است.

هر چند که این بازیکن پس از پایان بازی و در گفت‌وگو با خبرنگاران بابت این خطای پنالتی از طرفداران تیمش عذرخواهی کرد، اما واکنش‌های هواداران در صفحات مجازی نشان می‌دهد که این عذرخواهی چندان هم موردتوجه قرار نگرفته است. ممکن است که یزدانی در ساعات پیش رو مدعی شود نسبت به این خطا بی‌تفاوت نبوده یا یک برخورد عادی و فوتبالی منجر به خطای پنالتی برای سپاهان شده و حتی به بازی قبل رجوع کرده و به دست آوردن ۲ خطای پنالتی استقلال برابر تراکتور را مثال بزند، اما حفظ ظاهر، شوخی نکردن و نخندیدن با بازیکن حریف، آن هم در ثانیه‌های پایانی، حداقل انتظاری است که هواداران از بازیکنی دارند که بازوبند کاپیتانی را نیز بر بازو داشت. ضمن اینکه تفاوت بزرگ عمل یزدانی با اتفاقات بازی قبل اینجاست که تراکتوری‌ها از شدت عصبانیت به تصمیمات داوری، تلفات دادند و تیمشان ۱۰ نفره شد و برخلاف کاپیتان آبی‌ها، با بازیکنان حریف مشغول بگو و بخند نبودند.

1793260

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *