اخباراخبار کسب و کارها

امنیت و سرعت بالا با خرید فضای ابری

امنیت و سرعت بالا با خرید فضای ابری

فضای ابری پارس پک 1

فضای ابری، امنیت و سرعت آن، موضوعیست که قصد داریم در این نوشته به آن پرداخته و می‌خواهیم آن را به‌ صورت کامل برای شما تشریح کنیم.خرید فضای ابری با سرعت بالا یکی از دلایل اصلی است که افراد زیادی به سمت Cloud Storage ها تمایل پیا می کنند و پ بسیاری از کسب‌ و کارهای امروزی ترجیح می‌دهند به ‌جای خرید سرورهای اختصاصی از فضای ابری استفاده کنند. این کار می‌تواند در کاهش هزینه‌های آن‌ها تا حد زیادی اثرگذار بوده و بستری مناسب را برای گسترش و ارتقاء کسب‌و کارهای این افراد فراهم کند .

رایانش ابری یا فضای ابری چیست و چه کاربردی دارد؟

به ‌طورکلی می‌توان گفت: فضای ابری، یک بستر ایمن، مطمئن و پر سرعت برای نگهداری و ذخیره سازی داده ها است که ازطریق اینترنت و دستگاه های هوشمند مانند موبایل، لب تاپ و … می توان به آن دسترسی داشت.

  • ذخیره‌سازی
  • بارگذاری داده‌ها
  • تجزیه و تحلیل داده‌ها
  • مدیریت و پارتیشن بندی اطلاعات

اشاره کرد.

اما با یک تفاوت اصلی که آن‌ها به‌صورت ابری بوده و هزینه بسیار کمتری نسبت‌به سرویس‌های سرورهای اختصاصی دارند.

شما به وسیلۀ این فناوری می‌توانید در هر کجای کره خاکی به وسیلۀ اینترنت تمامی اطلاعات و داده‌های ذخیره ‌شده در فضای ابری خود را در دسترس داشته باشید. همچنین لازم به ذکر است که Cloud Storage ها می‌توانند میزبانی اطلاعات و داده‌های خارجی را هم فراهم کند. شما با داشتن این فضاهای ابری می‌توانید از خرید هارد‌های گران‌قیمت و فیزیکی خودداری کرده و تمامی نیازهای خود را در یک فضای ابری مناسب بارگذاری کنید.

مزایای خرید فضای ابری:

خرید فضای ابری یا Cloud Storage، تاکنون با استقبال بسیار زیادی از سوی کاربران مختلفی مواجه شده‌ است. دلیل‌ها و مزایای بی‌شماری وجود دارند که این فضا های ابری را تا این حد کاربردی و محبوب کرده اند. در ادامۀ این مقاله می‌خواهیم به بررسی مهم ترین این امتیازها بپردازیم . فضای مناسب، سرعت پردازش بالا و همین‌طور رابطۀ کاربری آسان را می‌توان از امتیازات اولیه و ابتدایی این دسته از رانش‌های ابری در نظر گرفت. ما در این بخش از مقاله می‌خواهیم به برخی از مهم‌ترین مزایای فضای ابری پرداخته و آن را به ‌صورت موردی تشریح کنیم.

فضای ابری پارس پک

کاهش هزینه‌ها:

در شروع هر کسب‌وکار اینترنتی و استارت آپی به‌ طور حتم منابع مالی و میزان خرج کردن از آن موردی مهم به شمار می‌رود. باید دقت داشته باشید یکی از دلایلی که باعث شده فضای ابری در میان کسب‌وکارهای اینترنتی و استارت آپی بسیار محبوب باشد همین هزینه پایین و اقتصادی است.

شما به وسیله داشتن این فضای ابری می‌توانید هزینه‌های زیاد و هنگفت برق، استخدام و آموزش نیروهای تخصصی حوزه آی‌تی و همین‌طور پشتیبانی موارد این‌چنینی را در کسب‌وکار خود کاهش دهید .

‌سرعت بالا:

سیستم‌های آی‌تی یا در حقیقت اتاق‌های آی‌تی که در هر کسب‌وکار یا سازمان آموزشی یا ارگان‌های دولتی در نظر گرفته می‌شد، راه‌اندازی سخت و دشواری داشت. همچنین نیاز به رسیدگی‌های بی‌شمار از جمله مشکلات داشتن یک سرور اختصاصی در نظر گرفته می‌شد. اما در فضای ابری هیچ کدام از این دردسرها وجود ندارتد. نصب این سرویس‌ها و فضا‌های ابری بسیار سهل و سریع بوده و در زمان کوتاهی می‌توانید آن‌ها را فعال کنید. شما می‌توانید تنها با چند کلیک وارد فضای انعطاف‌پذیر فضای ذخیره سازی ابری شوید.  همچنین سرعت بالای کاربری فضای ابری هم از دیگر امتیازات مهم و کاربردی این دسته از فضاها به شمار می‌رود.

مقیاس پذیری بسیار بالا در فضای ابری :

فضای ذخیره سازی ابری این قابلیت را دارد که مقیاس‌های متفاوتی را برای کاربر ایجاد کرده و او را در گسترش کسب‌وکار خود یاری می‌کند. اما چگونه؟

برای این‌که این مطلب را به ‌صورت شفاف توضیح دهیم در این ‌رابطه مثالی می‌زنیم:

اگر کسب‌وکار شما گسترش پیدا کند و بازدید از سایت شما در مواردی نیاز به پهنای باند بیشتری داشته باشد این افزایش پهنای باند به وسیله سرویس‌های فضای ابری به ‌صورت خودکار انجام‌شده و بازدیدهای شما را به ‌درستی مدیریت می‌کند، تا شما در پردازش آن‌ها با هیچ مشکلی روبرو نشوید.

فضای ابری پارس پک

داشتن امنیت بالا:

یکی دیگر از امتیازات و ویژگی‌های بسیار مهم فضای ابری داشتن امنیت بسیار بالا و غیرقابل‌نفوذ بودن آن است. تمامی شرکت‌های ارائه‌دهنده این فضاها از سیاست‌های مختلف و البته فناوری‌های مدرنی برای کنترل بیشتر روی امنیت فضای ابری خود بهره می‌برد، به هم علت می‌توان گفت: این فضاهای ابری یکی از مهم‌ترین و البته امن‌ترین فضاها برای بارگذاری اطلاعات شما به حساب می‌آیند.

بکاپ گیری مناسب:

بسیاری از سیستم‌های کسب‌وکاری نگران هستند که اطلاعات خود را به هر دلیلی از دست بدهند فضای ابری این امکان را برای کسب‌وکارهای مختلف فراهم می‌کند که از فضای ذخیره سازی ابری به ‌صورت کامل بکاپ گیری و بازیابی اطلاعات داشته باشند. این روند باعث شده تا فضاهای ابری یکی از بهترین و مناسب‌ترین فضاها برای آپلود داده‌های مختلف باشند.

سرعت و عملکرد مناسب و استاندارد:

سرعت و عملکرد بسیار بالا در فضای ابری باعث شده تا سرعت آپلود دیتاهای ارائه ‌شده در این سامانه بسیار استاندارد باشند.  همچنین بروزرسانی‌های به‌ موقع و پشتیبانی عالی این سرویس شما را در گسترش کسب‌وکارتان کمک کرده و سرعت بالایی را برای رابطۀ کاربری شما و مشتری‌های‌تان ایجاد می‌کند.

آیا تمامی فضاهای ابری با یکدیگر یکسان هستند :

فضاهای ابری همانند سرورهای مختلف انواع گوناگونی داشته و برخی از آن‌ها برای کسب‌ و کارها مناسب بوده و برخی دیگر برای کاربرد شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این‌ موضوع به‌طور کامل به نیاز کاربر و مشتری بستگی دارد.

نکته قابل‌توجه:

هنگام خرید فضای ابری علاوه بر امکانات و ویژگی های مفید آن، باید به قابلیت بکاپ‌گیری و بازیابی این فضا ، امتیاز بسیار بالایی داد، چرا که بیشتر کسب‌وکارها به اطلاعات خود وابسته هستند و داشتن امنیت بسیار بالا، نفوذناپذیری و همچنین قابلیت بازیابی یا بکاپ‌گیری از مهم‌ترین فاکتورهایی است که هر فضای ذخیره‌سازی ابری باید به آن‌ها مجهز باشد. خرید فضای ابری به عنوان یکی از امن ترین محیط های آنلاین برای نگهداری فایل ها و اطلاعات ضروری هر کسب و کار یا فردی می باشد.

البته ناگفته نماند که هر کسب‌وکاری نسبت‌به نیازی که دارد می‌تواند از انواع این شکل از سرورها بهره برده و آن‌ها را برای کسب‌وکار خود انتخاب کند. امنیت و قابلیت بکاپ‌گیری مهم‌ترین و بارزترین ویژگی فضا‌های ابری به شمار می‌روند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *