فوتبال ایران

اسطوره ایتالیایی نزدیک‌ترین گزینه خارجی تیم ملی/قهرمان جام جهانی به تهران می‌آید؟

حتی قبل از تشکیل جلسه روز سه‎ شنبه هیأت رئیسه هم کاملاً مشخص شده بود که سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، یک گزینه خارجی خواهد بود. حتی مهدی تاج هم با تکیه بر نظر مردم هم که شده، انتخاب از بین گزینه‌های «خارجی» را تأیید کرد. به خاطر همین بود که بعد از تشکیل جلسه همه به‌دنبال این بودند که بدانند اعضای هیأت رئیسه بیشتر از همه روی کدام گزینه خارجی اجماع داشته‌اند؟

گزینه‌ها کدام بود؟ گزینه‌هایی که در جلسه هیأت رئیسه مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت، حول این 5 گزینه می‌چرخیدند؛ «پاکو خمس، ژوزه مورایس، فلیکس سانچز، جنارو گتوزو و برانکو ایوانکوویچ».

ساکت: تمرکز مورایس روی سپاهان است
دیروز(چهارشنبه) و یک روز بعد از برگزاری جلسه مهم هیأت رئیسه، محمدرضا ساکت به‌عنوان عضو هیأت رئیسه، مدیرعامل باشگاه سپاهان و البته یکی از نزدیکان مهدی تاج رسماً اعلام کرد که طی نامه‌ای به فدراسیون فوتبال مخالفت خود را با پیوستن ژوزه مورایس به تیم ملی اعلام کرده است. او در مصاحبه‌ای در این رابطه گفت: «به صورت مشخص تمرکز او روی سپاهان است و خودش هم این موضوع را اعلام کرده است. باشگاه هم همین را اعلام می‌کند. در مورد فوتبال، سخنگوی فدراسیون صحبت خواهد کرد. باشگاه سپاهان نامه رسمی به فدراسیون داده است که به هیچ وجه با چنین چیزی هماهنگ نیست!»

نصیرزاده: خمس تا پایان قراردادش در تراکتور می‌ماند
هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه تراکتور هم بعد از اظهارنظرهای ساکت، در گفت‌وگو با خبرنگار ایران ورزشی اعلام کرد که باشگاه تراکتور با حضور پاکو خمس در تیم ملی مخالف است. او به ایران ورزشی گفت: «باشگاه تراکتور، باشگاهی است که همیشه به نظر هوادارانش اهمیت زیادی می‌دهد. خواسته هواداران ما این است که خمس تا پایان قراردادش در تراکتور بماند. ما هم به این خواسته احترام می‌گذاریم. خمس دو فصل با ما قرارداد دارد و در تراکتور خواهد ماند.»

به این ترتیب بعد از باشگاه سپاهان، باشگاه تراکتور هم با حضور سرمربی‌اش در تیم ملی مخالفت کرد.

برانکو و مانع همیشگی مالیات در مسیر تیم ملی
با اینکه تعدادی از اعضای هیأت رئیسه نام برانکو ایوانکوویچ را به‌عنوان گزینه‌ای برای هدایت تیم ملی اعلام کرده بودند اما واقعیت این است که فارغ از هر بحث رنگی و اختلاف‌هایی که پیش از این درباره حضور او در تیم ملی مطرح شده بود، برانکو به‌دلیل مشکل در پرداخت مالیات سنگین معوقه خود، نمی‌تواند گزینه محتمل و مطلوبی برای هدایت تیم ملی به حساب بیاید. البته با توجه به اینکه ظاهراً سرمربی کروات تیم ملی عمان برای فسخ قرارداد خود با تیم ملی این کشور باید مبلغ سنگینی را پرداخت کند و برای بازگشت به ایران، مشکل پرداخت مالیات سنگین معوقه را دارد، با این حساب حضور او روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران تقریباً امکان‌پذیر
نیست.

فلیکس سانچز؛از قطر تا ایران
بدون شک یکی از گزینه‌های مطلوب تاج برای نشستن روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران فلیکس سانچز است؛ او کارش در قطر را از آکادمی تیم‌های پایه شروع کرد و تغییر نسل چشمگیری در تیم ملی فوتبال قطر پدید آورد؛ همان چیزی که در حال حاضر ایران به آن نیاز دارد.
سانچز اما که در قطر و با امکانات بالای این کشور کار کرده، آیا حاضر می‌شود با ایران قرارداد ببندد؟ آیا او در ایران هم می‌تواند همان نتیجه‌ای را بگیرد که در قطر گرفت؟

احتمال انتخاب گتوزو برای تیم ملی زیاد شد
جنارو گتوزو، همان گزینه ایتالیایی مدنظر مهدی تاج است. گزینه‌ای که خودش هم چراغ سبز را برای پیوستن به تیم ملی فوتبال ایران نشان داده است.
پیش از این در مذاکراتی که با او برای پیوستن به تیم‌های باشگاهی ایرانی انجام شده بود، او اعلام کرده بود که تنها حاضر است با تیم ملی فوتبال ایران همکاری کند، نه تیم‌های باشگاهی. همین چراغ سبز هم باعث می‌شود که احتمالاً مذاکرات تاج با او روند خوبی داشته باشد.
او با توجه به نامی که دارد از آن گزینه‌های مطلوب تاج است و بعد از اینکه بهمن ماه از سرمربیگری والنسیا اخراج شد، در حال حاضر تیمی ندارد و به هدایت تیم ملی فوتبال ایران تمایل نشان داده است. آیا او گزینه نهایی فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم ملی خواهد بود؟ آیا فدراسیون فوتبال می‌تواند خواسته‌های گتوزو را فراهم کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *