فوتبال ایران

استقلال یک مشت هوچی‌گر دور خودش جمع کرده!

محمود انصاری پس از تساوی 2 بر 2 دربی امیدهای پایتخت، اظهار داشت: شرایط برای برگزاری این مسابقه نامساعد بود اما تمام تلاش‌مان را کردیم تا این دربی برگزار شود. البته تیم ما می‌خواست بازی کند در غیر این صورت برف زمین را پارو نمی‌کردیم تا برای این مسابقه آماده شود. زمین مقابل را ببینید که روی آن برف زیادی نشسته و سفیدپوش است. تلاش کردیم این بازی برگزار شود و عقب نیفتد. آرش برهانی می‌گفت با این شرایط نمی‌شود بازی کرد. ما هم گفتیم داور باید تصمیم بگیرد زیرا تصمیم‌گیرنده نیستیم. به استقلالی‌ها اعلام کردیم ناظران و داورانی که آمده‌اند باید نظر بدهند که بازی برگزار شود یا نشود.

سرمربی امیدهای پرسپولیس در خصوص اینکه در لحظات پایانی ظاهراً بازیکنانش تصور کردند این مسابقه با همان نتیجه 2 بر صفر تمام شده و مقداری بازی از دست آنها در رفت، توضیح داد: وقتی 2 بر صفر جلو بودیم، یکی از بازیکنان ما آسیب دید. به همین دلیل توپ را بیرون زدیم اما تیم استقلال بازی جوانمردانه را رعایت نکرد. از این اتفاق ناراحت شدیم و همه بازیکنان پرسپولیس ایستادند. در نهایت روی همان توپ گل خوردیم. شاید تمرکز بازیکنان و کادر فنی ما به هم ریخت و غافل شدیم زیرا استقلال به جای مربیگری کردن عده‌ای هوچی‌گر دور خودش جمع کرده است. این موضوع جای تأسف دارد.

انصاری گفت: اگر صحنه‌ها را ببینید، وقتی 2 بر صفر عقب بودند سر هر صحنه به داور اعتراض می‌کردند. در صورتی که اتفاق خاصی در زمین نیفتاده بود تا آنها به این شکل اعتراض کنند. داور این بازی خیلی خوب بود و در نتیجه تأثیرگذار نبود اما شاید کار از دست وی هم در رفت. شاید هم اشتباه خودمان بود. باید مانند تیم مقابل خیلی مسائل را به بچه‌ها یاد می‌دادیم. باید به آنها می‌گفتیم ناجوانمردانه بازی کرده و خودشان را بی‌دلیل روی زمین اندازند تا وقت بازی گرفته شود.

وی افزود: استقلالی‌ها قبل از خوردن گل اول و در شرایطی که بازی مساوی بود مدام خود را روی زمین انداختند. 10 بار دروازه‌بان‌شان روی زمین افتاد. اما وقتی عقب افتادند، همه نفرات‌شان سالم شده و بازی کردند. وقتی ما گل خوردیم دروازه‌بان پرسپولیس به دلیل آسیب‌دیدگی روی زمین افتاد اما داور بلافاصله به وی کارت زرد نشان داد. پس از مساوی شدن بازی نیز دروازه‌بان استقلال خود را روی زمین انداخت اما داور به پزشک گفت درون زمین بیاید و از این دروازه‌بان پذیرایی کردند. هیچ اخطاری هم نگرفت. به جدول مسابقات نگاه کنید اگر منظورتان وقت تلف کردن است ببنید شرایط جدول به چه شکلی است و کدام تیم باید وقت تلف کند. ما 5 امتیاز از استقلال عقب بودیم و نیاز به برد داشتیم. نیازی نبود وقت تلف کنیم. دنبال این کار هم نبودیم.

سرمربی تیم امید پرسپولیس تصریح کرد: استقلال به دلیل 5 امتیاز جلو بودن، به این کار نیاز داشت. شاید یک مساوی هم کمک بزرگی به این تیم بود. آنها بیشتر دنبال وقت تلف کردن بودند. چگونه داور تصمیم گرفت به دروازه‌بان ما اخطار بدهد و به دروازه‌بان آنها که وقت تلف کرد، کارت نشان ندهد یا در صحنه‌ پنالتی پرسپولیس به این دلیل که این دروازه‌بان یک اخطار داشت باید اخطار دوم را می گرفت اما این کار را انجام نداد. در کل داور این بازی را مدیریت کرد.

انصاری در مورد اینکه به داور تأکید می‌کرد وقت را نگه دارد، گفت: 5 دقیقه وقت اضافه‌ای که داور چهارم اعلام کرد برای چه بود؟ اگر این زمان برای تعویض بود، پرسپولیس بیشتر از سه تعویض انجام نداد که یکی از آنها بین دو نیمه بود. استقلال هم چهار نفر را تعویض کرد که در کل سه دقیقه می‌شود. مهم نیست داور چند دقیقه وقت اضافه گرفت. دنبال بازی کردن هستیم. اصلاً 10 دقیقه وقت تلف شده می‌گرفت اما بازی از دست هر دو تیم در رفت. تا 2 دقیقه مانده به پایان مسابقه برنده بودیم.

وی در خصوص اینکه با توجه به باقی ماندن 3 هفته از مسابقات، اگر استقلال فقط یک امتیاز دیگر بگیرد قهرمان لیگ تهران می‌شود و آیا در این وضعیت امیدی به قهرمانی تیمش دارد، عنوان کرد: آیا جدول مسابقات را می‌دانید که چنین سؤالی از من پرسیدید؟ فاصله ما با استقلال 5 امتیاز است. استقلال با رأی کمیته انضباطی 3 امتیاز به خاطر بازی با اسپاد گرفته که واقعاً خنده‌دار است. رسیدگی به این موضوع در صلاحیت کمیته انضباطی نبود. بازیکنی که فسخ یکطرفه کرده باید پرونده‌اش به کمیته وضعیت برود تا مشخص شود شرایطش به چه شکلی خواهد بود. آیا باید محروم شود یا جریمه؟ در چنین شرایطی بازی را 3 بر صفر نمی‌کنند.

سرمربی پرسپولیس خاطرنشان کرد: 3 امتیاز به استقلال دادند و به واسطه همین موضوع با 8 امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس در صدر جدول مانده است. فکر می‌کنم کمیته استیناف روز ‌دوشنبه رأی را بازگرداند اما شاید به دلیل اعمال نفوذ و هر بحث دیگری رأی استیناف را اعلام نکردند تا دیدار امروز برگزار شود و پس از مسابقه اعلام کنند. این چیزی است که شنیده‌ایم و دقیق نمی‌دانیم.

انصاری گفت: بازیکنی که قراردادش را یکطرفه فسخ می‌کند، تبعات کارش با آیین‌نامه نقل و انتقالات است نه کمیته انضباطی. باید به این موضوع رسیدگی شود. به هر صورت اگر قرار به گرفتن این 3 امتیازها باشد قطعاً ما هم 11 امتیاز می‌گیریم. زیرا برخی بازیکنان فسخ یکطرفه هم انجام ندادند بلکه با 2 قرارداد به تیم‌های دیگر رفته و بازی کرده‌اند. اگر قرار است چنین حکمی صادر شود ما هم به باشگاه‌های آن بازیکنان اعتراض کرده‌ایم و امیدواریم 3 امتیاز به سود پرسپولیس صادر شود.

وی در خصوص اینکه آیا هیأت فوتبال تهران به این مسائل توجهی ندارد، عنوان کرد: حجم کاری هیأت زیاد است. به قول معروف شاید برخی همکاران اطلاع کافی از آیین‌نامه‌ها ندارند. رسیدگی به این موضوع در صلاحیت کمیته انضباطی نبوده بلکه باید به فسخ یکطرفه، کمیته وضعیت باید رسیدگی کند. آیا وقتی مهدی طارمی از ترکیه به پرسپولیس آمد نتایج بازی این تیم را 3 بر صفر کردند؟ یا وقتی محمد بلبلی از سپیدرود به استقلال آمد، به این دلیل که فسخ یکطرفه کرده بود نتیجه بازی‌های استقلال 3 بر صفر به نفع حریفانش شد؟ در این وضعیت باید بازیکن جریمه و محروم شود و این اقدام تأثیری در نتیجه ندارد. همین 3 امتیاز و رأی اشتباه 4-5 هفته به استقلال کمک کرده به همین دلیل نگویید استقلال با یک امتیاز دیگر قهرمان می‌شود.

وی افزود: پرسپولیس و استقلال سه بازی سنگین پیش‌رو دارند تا روز آخر می‌جنگیم و تلاش می‌کنیم. دنبال نتیجه گرفتن هستیم. آخر کار هر نتیجه‌ای رقم خورد و هر تیمی قهرمان شد مبارکش باشد. در نهایت باید بگویم در فوتبالی که ما بازی می‌کنیم و بازی‌هایی که انجام می‌شود روحیه جوانمردانه نیست و فقط تیم‌ها به هر قیمتی دنبال نتیجه گرفتن هستند. آیا وقتی 2 بر صفر جلو بودیم نمی‌توانستیم بازیکنان‌مان را روی زمین رها کنیم و به آنها بگوییم وقت تلف کنید؟ در آن شرایط دنبال فوتبال بازی کردن بودیم و شاید گل سوم را هم به ثمر می‌رساندیم در صورتی که هر کسی در این شرایط کار دیگری انجام می‌داد.

سرمربی امیدهای پرسپولیس عنوان کرد: در چهار بازی دربی با امیدهای استقلال سه برد و یک مساوی داشتیم. بالاترین امتیاز را گرفتیم و باختی نداشتیم. این از لحاظ آماری برای پرسپولیس خوب است. خروجی‌های خوبی هم از لحاظ بازیکن داشتیم. اکنون 5-6 بازیکن تیم من در اختیار بزرگسالان باشگاه هستند و با این تیم تمرین می‌کنند. شاید در تمرینات ما حضور نداشته باشند. 3 بازیکن پرسپولیس هم به دلیل حضور در اردوی تیم ملی جوانان در مسابقه امروز نبودند. به همین دلیل دست‌مان بسته بود. با این وجود هدف‌مان در رده پایه رشد بازیکنان است تا به جایگاه اصلی خود برسند و در اختیار تیم ملی بزرگسالان و رده‌های ملی قرار بگیرند و در کنار آن هم به نتیجه گرفتن فکر می‌کنیم.

انصاری افزود: نمی‌گویم دنبال نتیجه گرفتن و قهرمان شدن نیستم. قطعاً به این موضوع فکر می‌کنم و از روز اول هم دنبال همین جایگاه بودم زیرا تیم خوبی جمع کرده‌ایم و بازیکنان باکیفیتی داریم. اگر کسی بگوید فقط آمده‌ایم بازیکن‌سازی کنیم یا نتیجه‌گیری برای من مهم نیست دروغ می‌گوید. همه دنبال نتیجه هستند. اگر بگویند دنبال نتیجه نیستیم چنین کارهایی در زمین نمی‌کردند. یا هفته‌های قبل سر تیم‌های دیگر را نمی‌بریدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *