فوتبال ایران

استقلال؛کابوس قلعه نوعی

رویارویی روز دوشنبه استقلال با گل گهر سیرجان زمینه برای یکی از مهمترین مسابقات این هفته و البته یکی از پرحاشیه ترین جدالهای فصول اخیر را فراهم خواهد کرد چون دو تیمی به میدان می‌روند که دیدارهایشان در این سال ها سرشار از اتفاقات حاشیه بوده و گاهی اوقات جنجال های بزرگی را هم به واسطه تقابل آنها شاهد بوده ایم .استقلال و گل گهر به دلایل مختلف زمینه برای اینکه مسابقه ای سراسر حاشیه و اتفاقات عجیب داشته باشند را دارند. وقایعی که بدون شک بخشی از آنها به نشستن امیر قلعه‌نوعی روی نیمکت سیرجانی ها باز می گردد .سرمربی اسبق استقلال که همراه با این تیم به افتخارات زیادی هم دست پیدا کرده است اما در سال‌های اخیر همواره در مصاف با آبی‌پوشان حاصلی غیر از ناکامی و البته گاهی اوقات محرومیت نصیبش نشده است.

شکست های متوالی با سپاهان

استارت شکست های متوالی قلعه‌نوعی برابر استقلال طی چند سال اخیر از تابستان سال ۱۳۹۹ زده شد .مقطعی که همه از بابت شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان شوکه شده بودیم و مسابقات بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شد. تقویم بازی ها عملاً بر هم ریخته بود و تیم ها در فصل تابستان دیدار های مربوط به گذشته را انجام می‌دادند .در چنین شرایطی استقلال طی کمتر از بیست روز ،دو بار به مصاف سپاهان رفت و شاگردان امیر قلعه‌نویی را شکست داد تا تیم فرهاد مجیدی علاوه بر اینکه به فینال جام حذفی راه پیدا کند ،در لیگ برتر هم نایب قهرمان شود. امیر قلعه نویی نیز پس از این دو ناکامی در چارچوب لیگ برتر و جام حذفی ،از سپاهان کناره‌گیری کرد تا زمینه برای حضورش در گل گهر سیرجان فراهم شود.

تکرار تاریخ برای قلعه‌نویی مقابل استقلال

ناکامی های سریالی

حضور در گل گهر سیرجان اگرچه موجب شد امیر قلعه نویی این تیم را به یکی از بالانشینان جدول تبدیل کند اما ناکامی های سریالی او مقابل استقلال همچنان ادامه پیدا کرد. امیر در هر دو بازی رفت و برگشت لیگ بیستم مسابقه را به استقلال واگذار کرد و علاوه بر آن ،در تابستان سال ۱۴۰۰ توسط آبی‌پوشان بار دیگر از گردونه رقابت های جام حذفی کنار زده شد تا استقلال با فرهاد مجیدی همچنان مقابل تیم قلعه‌نویی به پیروزی برسد.

مصاحبه جنجالی و محرومیت

دامنه ماجراهای قلعه‌نوعی برابر استقلال فقط به ناکامی های این مربی محدود نمی شود و داستان های حاشیه فراوانی هم برایش ایجاد شده است. تابستان پارسال وقتی گل گهر در ورزشگاه آزادی توسط استقلال فرهاد مجیدی از گردونه جام حذفی کنار زده شد ،امیر مصاحبه بسیار تندی علیه شکل داوری آن بازی انجام داد و به واسطه همان حرف های تلویزیونی محرومیتی سه ماهه را به جان خرید.

جنجال بایناما

بازی رفت فصل گذشته گل گهر و استقلال در سیرجان هم جنجال بزرگی به همراه داشت که دوباره با ناکامی امیر قلعه نویی و شاگردانش به پایان رسید. مسابقه در پایان وقت‌ قانونی با تساوی بدون گل تمام شد اما استقلال روی استفاده گل گهر از یک بازیکن آفریقایی به نام اریک بایناما شکایت کرد و پرونده یکی از جنجالی ترین موضوعات فصل قبل تبدیل شد. در نهایت با حکم کمیته انضباطی و استیناف گل گهر سیرجان نه تنها آن بازی را با نتیجه ۳ بر صفر به استقلال واگذار کرد بلکه در مسابقه با پیکان و سپاهان هم بازنده اعلام شد تا دردسر بسیار بزرگی برای این تیم به وجود بیاید. البته امیر قلعه نویی بازی برگشت فصل قبل را نیز در ورزشگاه آزادی به شاگردانه فرهاد مجیدی باخت.

اصفهان| قرارداد امیر قلعه نویی با سپاهان در هیئت فوتبال ثبت شد- اخبار استانها تسنیم | Tasnim | خبرگزاری تسنیم | Tasnim

ماجراهای پاییز امسال

اگرچه در مسابقه پاییز امسال گل گهر و استقلال میانه نیمکت های دو تیم اتفاقات بسیار تلخی رقم خورد و در نهایت ریکاردو ساپینتو با محرومیت مواجه شد اما گل گهر سیرجان هم برنده کار نشد و دوباره در خانه خود به آبی‌پوشان بازی را باخت تا داستان ناکامی های امیر برابر استقلال همچنان ادامه پیدا کند. حالا باید ببینیم این نوار شکست های متوالی روز دوشنبه در ورزشگاه آزادی پاره خواهد شد یا یک شکست دیگر در کارنامه قلعه‌نوعی هنگام جدال با استقلالی ها ثبت میشود؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *