سرگرمی

اجداد انسان معاصر

اجداد انسان معاصر ،کار گروه بین المللی دانشمندان که متخصصان روسیه نیز از اعضای آن هستند.  را می توان « واژه جدید» در باستان شناسی نامید.

اجداد انسان معاصر

محققان ژن باقیمانده یک زن نئاندرتال از غار دنیسوف آلتای در سیبری غربی را مورد مطالعه قرار دادند. آنالیز ژنتیک این نکته را به اثبات رساند که این زن نئاندرتال، انسان و یک نوع دیگر « ناشناخته» انسان از اجداد مشترکی برخوردار بودند. تا کنون فرض می شد که این نوع از انسان های اولیه « باهم مخلوط نشده بودند» – تبادل ژن در بین آنها صورت نگرفته بود. اجداد انسان معاصر

محققان انستیتوی آکادمیک باستان شناسی و قوم شناسی نوسیبیرسک در سیبری و همکاران آنها از آلمان، چین و آمریکا « دی. ان. اِی» را از تکه ای از استخوان پاشنه زن – نئاندرتال که 40 هزار سال پیش می زیست مورد مطالعه قرار دادند. باقیمانده این زن در زمان کارهای حفاری در غار « دنیسوف» آلتای یافت شد.  که در جنوب سیبری غربی واقع است. این غار در سال 2010 میلادی پس از پیدا شدن استخوان های نوع ناآشنای انسان معروف شد. که فعلا این انسان ها را « دنیسوف»ی می نامند. اما بعلاوه « دنیسوف» ها انواع بخوبی شناخته شده انسان های اولیه – نئاندرتال و کرو-مگنونزها نیز در آنجا می زیستند. بطور کلی هنگام کارهای حفاری در غار بیش از 20 لایه فرهنگی دوران مختلف یافت شد.

ژن ها

اما معمای اصلی برای دانشمندان احتمال تلاقی انواع ژن ها بود. مدت طولانی این اعتقاد وجود داشت که انواع مختلف انسانهای اولیه جدا از یکدیگر می زیستند و تبادل ژن ها در بین آنها صورت نگرفته بود. اما تعدادی از دانشمندان، مثلا بوریس مالیارچوک، رئیس آزمایشگاه ژنتیک انستیتوی آکادمیک مسائل بیولوژی با شدت تمام به بحث در باره تئوری باصطلاح « پیوندی» می پرداختند. آنها نظریه ای را پیش کشیدند که انسان معاصر می تواند از اخلاف چند نوع انسان باشد – انسان عاقل و خویشاوندان او – نئاندرتال و دنیسوف ها. پاییز سال جاری، مولیارچوک یکی از اولین کسانی بود که تناوب « دی. ان. اِی» را کشف کرد که گواه « پیوند خوردگی» انسان و نئاندرتالهاست. اینک گروه بین المللی دانشمندان که ژن زن – نئاندرتال را با کمک آنالیز مولکولی – ژنتیک کشف کرد پیوند تمام انواع مستقر در غار «دنیسوف» را مورد تأیید قرار داد.

گروه دانشمندان در مجله «طبیعت» نوشتند که تبادل ژنتیک در بین انواع مختلف « انسان»ها جریان داشت. به زبان دیگر، نمایندگان انواع مختلف نه تنها یکی بعداز دیگری طی بیش از ده هزار سال در یک غار می زیستند، بلکه کودکان مشترکی داشتند. اجداد انسان معاصر

به این ترتیب این نوع از انسان های اولیه که حدود 400 هزار سال پیش زندگی می کردند.  بطور کامل در انزوا قرار نداشتند.

تشخیص چهره توسط سگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *