فوتبال ایران

میلاد سرلک برای عبور از سربازی چه مسیری را انتخاب میکند؟

میلاد سرلک هافبک دفاعی پرسپولیس که طبق نامه نظام وظیفه از شهریورماه مشمول خدمت سربازی خواهد شد، اکنون اما شاید تنها یه راهکار پیش پای وی برای این موضوع داشته باشد.

تا پیش از اردوی شهریورماه و طبق اعلام سازمان لیگ برتر 5 هفته از لیگ برتر برگزار خواهد شد و سرلک و باشگاه پرسپولیس شاید با این تصور که با عملکردی مناسب و باکیفیت طی این بازی‌ها شرایط دعوت او به اردوی تیم ملی توسط امیر قلعه‌نویی فراهم خواهد شد، غیرممکن خواهد شد.

برای درک این موضوع باید به این مساله اشاره کرد که قرار است اردوی تیم ملی در شهریورماه بعد از دیدار هفته پنجم برگزار شود؛ این اردو قرار است در تاریخ سیزدهم شهریورماه برگزار شود. این در حالیست که زمان این اردو با توجه به نامه‌ای که نظام وظیفه ارسال کرده، 12 روز بعد از تاریخ مشمول شدن میلاد سرلک خواهد بود. سازمان نظام وظیفه‌ در نامه‌ای که در این خصوص ارسال کرده بود که تصویر آن نیز قابل مشاهده است، اعلام کرده بود که این بازیکن از تاریخ اول شهریورماه مشمول خدمت سربازی خواهد شد. از سوی دیگر سرلک در آخرین اردوی تیم ملی که مربوط به تورنمنت کافا بود که نام میلاد سرلک در بین اسامی اعلامی از سوی امیر قلعه‌نویی در لیست قرار نداشت.

1899714

این مساله نشان می‌‎دهد حتی در صورت دعوت شدن میلاد سرلک به اردوی شهریورماه توسط امیر قلعه نویی نیز او شرایط معافیت ملی‌پوش بودن را نخواهد داشت. انتظار او برای دستیابی به این موضوع نیز حتی شاید تبعاتی برای او و تیم باشگاهی‌اش را به واسطه “بازیکن غیرمجاز” را در پی داشته باشد. نقل و انتقالات فوتبال ایران تا هشتم شهریورماه خواهد بود و این مساله باعث خواهد شد تا او از این جهت به دنبال مشخص کردن وضعیت خود با پرسپولیس و تیم آینده‌اش باشد تا به دلیل پر بودن لیست تیم‌های نظامی و مشکلاتی از این دست، نیم فصل خانه‌نشینی را هم تجربه نکند.

سرلک به دنبال راهکار ویژه؛ از معافیت تحصیلی تا کفالت
هافبک پرسپولیس اما به دنبال راهکارهای دیگری نیز هست تا از این شرایط خلاصی یابد. او راهکار او در شرایط کنونی که به صورت موازی دنبال می‌کند مربوط به معافیت تحصیلی با حضور در دانشگاه و البته معافیت کفالت است. دو راهکاری که این بازیکن طی روزهای اخیر با جدیت بالا آن را دنبال کرده است تا به نتیجه مدنظر خود دست یابد. با شرایطی که این بازیکن دنبال می‌کند و مساله ملی‌پوش وی را منتفی کرده است، باید دید او قادر خواهد بود با کفالت تحصیلی یا معافیت، از چالش سربازی عبور کرده و بتواند در جمع سرخپوشان کار را دنبال کند یا اتفاق دیگری در انتظار او خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *