فوتبال ایران

آفساید یا فرار طلایی شیخ؟

بازی تیم‌های صنعت نفت و آبادان در حالی با برتری سرخپوشان همراه است که گل نخست قرمزها با شوت سینا اسدبیگی و ضربه سر شیخ دیاباته به ثمر رسید، اما گل دوم به جنجالی‌ترین شکل ممکن وارد دروازه فرزین گروسیان شد.

در صحنه گل دوم عیسی آل‌کثیر در حالی پاس خود را به دیاباته ارسال می‌کند که شیخ در موقعیتی مشکوک به آفساید صاحب توپ می‌شود و در نهایت نیز ضربه خود را می‌زند. بعد از ورود توپ به دروازه بازیکنان صنعت نفت به شدت نسبت به تصمیم کمک داور، علیرضا ایلدروم، اعتراض کردند و مدعی شدند که او در این صحنه به اشتباه سوت زده است.

اگرچه کمک یک بازی جایگیری بسیار خوبی در این صحنه داشته، اما هواداران تیم‌های رقیب پرسپولیس نیز با انتشار تصاویری گرافیکی مدعی شده‌اند که زانوی شیخ دیاباته در آفساید قرار دارد. هرچند که در طرف مقابل نیز هواداران پرسپولیس مدعی‌اند این خطوط به شکلی نادرست رسم شده‌اند.

در همین خصوص کارشناسان داوری نظرات خود را در مورد این صحنه و گل جنجالی اظهار داشته‌اند که در ادامه می‌خوانید:

گل دوم پرسپولیس به صنعت نفت (شیخ دیاباته – مشکوک به آفساید)
حسین زرگر: «هم ویدیوی آهسته و هم صحنه فریز شده را دیدم و به نظرم کار بسیار خوب کمک داور است چرا که دو بازیکن در موقعیت برابر هستند.»
تورج حق‌وردی: «اینطور که در تصاویر مشخص است مهاجم پرسپولیس در موقعیت آفساید صاحب توپ شد و جلوتر از مدافعان حریف قرار داشت و باید آفساید گرفته می‌شد.»

آفساید یا فرار طلایی شیخ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *