فوتبال ایران

قرعه ایران ساده بود اگر کره در مرحله بعدی نبود

قرعه ایران ساده بود اگر کره در مرحله بعدی نبود

مراسم قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا برگزار شد. هر چند که ایران با قرعه نسبتا آسانی مواجه گردید و با تیم‌های امارات، فلسطین و هنگ‌کنگ همگروه شد، اما در مراحل بعدی با قرعه سختی روبرو خواهد شد و به احتمال فراوان، تیم‌های کره جنوبی و قطر سد راه ایران تا دیدار فینال خواهند بود.

– ایران در گروه C این پیکارها قرار گرفته است و مراحل بعدی را در صورت صعود به عنوان تیم نخست مرور می‌کنیم:
* مرحله یک هشتم نهایی: شاگردان قلعه‌نویی در این مرحله باید با یکی از بهترین تیم‌های سوم روبرو شوند. تیم سوم یکی از گروه‌های A، B و یا F حریف ایران در مرحله حذفی خواهد بود. به نظر می‌رسد روی کاغذ از گروه A شانس تیم لبنان، از گروه B تیم هندوستان و از گروه F تیم تایلند از بخت بیشتری برای ایستادن در رتبه سوم برخوردار باشند.

* مرحله یک چهارم نهایی: با فرض پیروزی ایران در این مرحله و صعود به دور یک چهارم نهایی، آنگاه شاگردان قلعه‌نویی باید با برنده دیدار تیم نخست گروه E و تیم دوم گروه D روبرو شوند. در گروه E طبیعتا شانس کره جنوبی برای صدرنشینی بیشتر است و به احتمال زیاد، در گروه D، عراق به عنوان تیم دوم راهی دور بعد شود.
نتیجه‌گیری: اگر ایران در گروهش اول شود و در مرحله یک هشتم نهایی نیز پیروز شود، در دور یک چهارم نهایی، احتمال زیاد با برنده دیدار کره جنوبی و عراق روبرو خواهد شد.

* مرحله نیمه نهایی: با فرض اینکه ایران موفق شود از سد کره جنوبی یا عراق بگذرد، در مسابقه نیمه نهایی ممکن است با قطر روبرو شود. در سمت پایین جدول برخورد تیم‌ها، تیم نخست گروه A که احتمالا قطر است، باید با یکی از تیم‌های سوم برتر بازی کند. سپس برنده این بازی با پیروز نبرد تیم‌های دوم گروه‌های B و F روبرو می‌شود. شانس ازبکستان در گروه B و عمان در گروه F برای دومی بیشتر است. در نتیجه روی کاغذ به نظر می‌رسد قطر میزبان باید برای حضور در نیمه نهایی، با یکی از تیم‌های ازبکستان یا عمان روبرو شود.

نتیجه‌گیری: اگر ایران به عنوان تیم نخست صعود کند و در مرحله یک هشتم نهایی از سد حریف خود بگذرد و در دور یک چهارم نیز برنده دیدار احتمالی کره جنوبی و عراق را شکست دهد، در مسابقه نیمه نهایی، ممکن است با برنده جدال قطر و یکی از تیم‌های ازبکستان یا عمان روبرو شود.

– حالا شرایط را برا فرض اینکه ایران در گروهش دوم شود بررسی می‌کنیم:
* مرحله یک هشتم نهایی: ایران به عنوان تیم دوم گروه C در این دور باید با تیم دوم گروه A روبرو شود که شانس چین برای دومی در گروهش بیشتر است.

* مرحله یک چهارم نهایی: با فرض پیروزی ایران برابر چین، شاگردان قلعه‌نویی در دور بعد باید با برنده صدرنشین گروه D که احتمالا ژاپن است و یکی از تیم‌های برتر سوم روبرو شود. در نتیجه ایران پس از چین، احتمالا با ژاپن روبرو خواهد شد.

* مرحله نیمه نهایی: در صورتی که ایران از سد ژاپن عبور کند، باید با برندگان تقابل‌هایی روبرو شود که احتمالا عربستان و استرالیا از آن سمت بالا آمده و برنده این نبرد راهی دیدار نیمه نهایی می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *