فوتبال ایران

تصمیم بزرگ کادر فنی برای بازی سرنوشت‌ساز

تصمیم بزرگ کادر فنی برای بازی سرنوشت‌ساز

ایمان گودرزی؛ کارلوس کی‌روش برای اعلام لیست نهایی تیم ملی تمام جوانب را در نظر گرفت و سپس نام 25 بازیکن را در فهرست خود قرار داد. جالب اینکه در میان این 25 بازیکن، نام 4 دروازه‌بان هم به چشم می‌خورد. علیرضا بیرانوند، حسین حسینی، امیر عابدزاده و پیام نیازمند. در ابتدا انتقادهایی از کی‌روش مطرح شد با این مضمون که چرا او نام 4 دروازه‌بان را در لیست قرار داده. منتقدان معتقد بودند او به جای یک دروازه‌بان اضافه می‌توانست بازیکن دیگری برای پست‌های مهم‌تر به قطر ببرد. کی‌روش اما با توجه به مصدومیت بیرانوند از ناحیه کمر، ریسک نکرد و نام 4 دروازه‌بان را در لیست نوشت تا اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای برای شماره یک خود رخ داد، بتواند از وجود گلرهای دیگر استفاده کند.

تصمیم بزرگ کادر فنی برای بازی سرنوشت‌ساز

بیرانوند در بازی نخست مقابل انگلیس و وقتی نتیجه بازی صفر بر صفر بود، مصدوم شد. البته این بار نه از ناحیه کمر بلکه بینی و سر و به همین دلیل نتوانست در ادامه درون دروازه ایران بایستد. حسین حسینی جایگزین او شد و البته در روزی که قریب به اتفاق بازیکنان ایران عملکرد ضعیفی ارائه دادند، 6 گل از انگلیس خورد. برای بازی بعد برابر ولز اما فیفا اجازه بازی به بیرانوند نداد. او با گارد ویژه در تمرین حاضر شد و مدعی بود می‌تواند درون دروازه ایران بایستد اما عدم دریافت مجوز از سوی فیفا باعث شد تا کی‌روش دوباره به حسین حسینی اعتماد و از او درون دروازه تیم ملی استفاده کند.
در این مدت اما بیرانوند هم تمرینات خود را انجام داد و سعی کرد آمادگی‌اش را حفظ کند. مدیران فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش هم تلاش کردند تا با بیرانوند صحبت کنند و به او انگیزه بدهند. حتی بعد از پیروزی مقابل ولز، حمید سجادی، بیرانوند را در آغوش کشید و به او روحیه داد تا شاید در بازی‌های بعدی، در صورت حضور بدرخشد.

بیرانوند تمایل زیادی به حضور در دیدار با ولز داشت و تلاش کرد تا خودش را به این مسابقه حساس برساند اما قوانین فیفا مانع از پنجمین بازی گلر پرسپولیس در جام جهانی شد. با این حال اتفاقات دیدار با انگلیس باعث شد احتمال تغییر در دروازه تیم ملی بالا برود.

در شرایطی که تصور می‌شد کی‌روش از عابدزاده در بازی با ولز استفاده کند اما مرد پرتغالی دوباره به کاپیتان استقلال اعتماد کرد و مزد این تصمیم خود را هم گرفت. حسینی در بازی با ولز نمایش مطمئنی از خود نشان داد و نقش مهمی در برد ارزشمند تیم ملی ایفا کرد. او در این بازی دو بار دروازه ایران را نجات داد که مهارش در نیمه اول مقابل ضربه خطرناک کیفر مور بسیار حیاتی بود.

حسینی در بازی با ولز بسیار متفاوت از دیدار نخست عمل کرد و مشخص بود که از نظر روحی کاملا آماده این دیدار حساس شده است. او در جدال با یاران گرت بیل نمره خوب 7.5 را گرفت و تبدیل به اولین دروازه‌بان استقلالی شد که در جام جهانی موفق به کلین‌شیت می‌شود. عملکرد خوب حسینی باعث شد انتقادات بازی با انگلیس جای خود را به تمجید بدهد و می‌توان گفت خیال همه از داشتن دو دروازه‌بان مطمئن در تیم ملی راحت شده است.

اینفوگرافیک | کلین‌شیت؛ پاداش اعتماد

حالا و بعد از بازی کم‌نقص و بدون اشتباه حسینی مقابل ولز که با دو سیو او و همچنین چند خروج موفق همراه بود، کارلوس کی‌روش بیشتر از قبل به دروازه‌بان استقلال اطمینان پیدا کرده است. بازگشت بیرانوند و کسب مجوز از فیفا اما باعث می‌شود تا کارلوس کی‌روش برای انتخاب دروازه‌بان بر سر دوراهی قرار بگیرد. اینکه آیا از دروازه‌بان اول خود استفاده کند یا کسی که مقابل ولز درخشیده و دروازه خود را بسته نگه داشته را دوباره به کار بگیرد؟

تصمیم بزرگ کادر فنی برای بازی سرنوشت‌ساز

البته شنیده می‌شود کادرفنی تیم ملی احتمالاً از بیرانوند درون دروازه استفاده خواهد کرد، مگر اینکه اتفاق خاصی در یکی دو روز آینده رخ بدهد و دروازه‌بان پرسپولیس با مشکلی مواجه شود. مشکلی که به‌دلیل برخورد او با مجید حسینی در ابتدای بازی با انگلیس به وجود آمد و معادلات دروازه ایران را تغییر داد.

با تمام این تفاسیر شانس بیرانوند بیشتر از حسینی است چرا که او روز گذشته با برداشتن گارد محافظ خودش در تمرین تیم ملی شرکت کرد. اما کی‌روش حالا می‌داند که اگر به هر دلیلی نتوانست از دروازه‌بان نخست خود مقابل آمریکا استفاده کند، گلر دوم او هم می‌تواند بخوبی از دروازه ایران حراست کند.

تصمیم بزرگ کادر فنی برای بازی سرنوشت‌ساز

باید منتظر تصمیم نهایی کی‌روش بنشینیم و ببینیم انتخاب او برای دروازه تیم ملی در بازی سوم مقابل امریکا چه گلری خواهد بود؟ نکته اصلی این است که اگر بیرانوند درون دروازه بایستد با گارد ویژه خواهد بود. گاردی برای محافظت از صورت دروازه‌بان شماره یک تیم ملی. چیزی شبیه پتر چک که سال‌ها با این وضعیت درون دروازه چلسی و تیم ملی جمهوری چک ایستاد.

تصمیم بزرگ کادر فنی برای بازی سرنوشت‌ساز

منبع :خبرانلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *