اخبار کسب و کارها

راهنمای گام‌به‌گام خرید بلیط استانبول

راهنمای گام_به_گام خرید بلیط استانبول - تصویر 1

آیا برای اولین‌بار است که می‌خواهید به استانبول سفر کنید اما نمی‌دانید که چگونه بهترین بلیط استانبول را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید؟ آیا سفر به استانبول جزء آرزوهای شماست، اما فکر می‌کنید که قیمت بلیط آن گران است و به دنبال راهی برای خرید بلیط ارزان قیمت استانبول می‌گردید؟

در ابتدا لازم است که با انواع روش‌های خريد بليط هواپيما آشنا شوید و سپس راهنمای گام‌به‌گام خرید بلیط این وسیله نقلیه را بدانید تا بتوانید در کمترین زمان ممکن ارزان­قیمت­ترین بلیط استانبول را پیدا و خریداری کنید. برای این کار تنها کافی است که تا پایان مقاله همراه ما باشید.

بهترین روش خرید بلیط استانبول

برای خرید بلیط استانبول شما می‌توانید به دفاتر آژانس‌های هواپیمایی مراجعه کنید و وقت خود را صرف رفت‌وآمد به دفتر آن آژانس کنید و مدتی را معطل شوید تا بلیط مورد نظرتان صادر شود. می‌توانید به وب‌سایت آن آژانس بروید و با صرف کمترین وقت بلیط مورد نظرتان را خریداری کنید. اما شاید پیش خود فکر کنید که ممکن است یک وب‌سایت دیگر بلیط استانبول را با قیمت مناسب‌تری عرضه کند. درنتیجه مجبور می‌شوید که چندین وب‌سایت را هم‌زمان نگاه کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

اگر تاکنون تمامی این روش‌ها را امتحان کرده باشید، احتمالاً می‌دانید که مزایا و معایب هر کدام چیست. اگر به دنبال شیوه نوینی برای خرید بلیط هواپیما می‌گردید که به شما حق اختیار زیادی بدهند و گزینه‌های متعددی را در اختیارتان قرار دهد و از طرفی وقتی کمی از شما بگیرد و راحتی بیشتری نسبت به شیوه‌های دیگر داشته باشد آیا حاضر هستید آن را امتحان کنید؟

برای امتحان کردن این روش تنها کافی است که به وب‌سایت بازار آنلاین خدمات سفر که با نام سفرمارکت شناخته می‌شود مراجعه کنید.

راهنمای گام_به_گام خرید بلیط استانبول - تصویر 2

سفرمارکت به کمک موتور جستجوی هوشمندی که دارند به شما کمک می‌کند تا بتوانید بلیط استانبول را از میان ۴۵ وب‌سایت مختلف مشاهده کنید. تنها کافی است که اطلاعات اولیه خود را به موتور جستجوی هوشمند سفر مارکت بدهید تا لیست نتایج جستجو را در یک صفحه به شما نمایش دهد.

ورود به وب‌سایت بازار آنلاین خدمات سفر

برای خرید بلیت استانبول از سفر مارکت می‌توانید آدرس وب‌سایت آن را به نشانی “safarmarket.com” در نوار ابزار بالای مرورگر خود تایپ کنید. همچنین می‌توانید اپلیکیشن آن را از مارکت‌های مختلفی نظیر گوگل پِلِی، سیبچه یا بازار دانلود و بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید.

ورود اطلاعات اولیه

بعد از آنکه وارد وب‌سایت سفرمارکت شدید، از سمت راست بر روی گزینه «بلیط هواپیما» کلیک کنید. در صفحه جدید باید مشخصات اولیه خود را که شامل موارد زیر می­شود، وارد کنید:

  • شهر مبدأ
  • شهر مقصد
  • تاریخ رفت
  • تاریخ بازگشت
  • تعداد مسافرین
  • کلاس پروازی

در ادامه بر روی گزینه «جستجوی بلیط» کلیک کنید.

مشاهده لیست جامع بلیط هواپیما

در صفحه جدید شما می‌توانید یک لیست جامع شامل تعداد زیادی بلیت هواپیما که مربوط به کلاس‌های پروازی مختلفِ ایرلاین‌های داخلی و خارجی می­شود را مشاهده کنید. در بالاترین بخش این صفحه، «تقویم قیمتی» سفرمارکت قرار دارد. بر روی این تقویم قیمت بلیط استانبول را در روزهای آینده مشاهده می‌کنید. بهترین روز برای پیدا کردن ارزان‌ترین بلیت با رنگ سبز به نمایش درآمده است.

راهنمای گام_به_گام خرید بلیط استانبول - تصویر 3

در پایین تقویم قیمتی ۴ گزینه به نام‌های زیر وجود دارد:

  • قیمت
  • ساعت پرواز
  • تخفیف
  • مدت سفر

با کلیک بر روی هر گزینه می‌توانید لیست نتایج جستجو را متناسب با آن معیار مرتب کنید. به طور مثال اگر بر روی گزینه «قیمت» کلیک کنید، لیست نتایج جستجو از ارزان‌ترین بلیط تا گران‌قیمت‌ترین یا بالعکس مرتب می‌شود.

فیلتر کردن لیست نتایج جستجو

در سمت راست وب‌سایت سفرمارکت بخش «فیلتر» وجود دارد. با فعال یا غیرفعال کردن گزینه‌های هر بخش این امکان برای شما وجود دارد که علایق و خواسته خود را به موتور جستجوی هوشمند نشان دهید و آن‌هم با استفاده از اطلاعات شما لیست نتایج جستجو را محدود می­کند. بخش‌های مختلف فیلترها شامل موارد زیر می‌شود:

  • تعداد توقف
  • شرکت هواپیمایی
  • مدت زمان پرواز
  • ساعت پرواز
  • بازه قیمت
  • وب‌سایت‌ها
  • کلاس پرواز
  • نوع بلیت (سیستمی یا چارتری)

اگر به دنبال خرید بليط هواپيما ارزان­قیمت هستید، در بخش فیلترها موارد زیر را اعمال کنید:

  • ایرلاین‌های داخلی را انتخاب کنید.
  • زمان پروازتان را بعد از نیمه‌شب قرار دهید.
  • پروازهایی با یک توقف یا دو توقف و بیشتر را انتخاب کنید.
  • کلاس پروازی اکونومی را انتخاب کنید.

مقایسه امکانات و خدمات هر بلیط

بر روی هر بلیط در لیست نتایج جستجو می‌توانید مشخصات آن را مشاهده کنید. این مشخصات شامل ساعت شروع و پایان پرواز، فرودگاه مبدأ و مقصد، مدت‌زمان سفر، کلاس پروازی، نوع و قیمت بلیط می‌شود. با مقایسه امکانات و قیمت هر بلیط در این لیست، در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید مناسب‌ترین بلیط را برای خود انتخاب کنید.

بعد از آنکه مناسب‌ترین بلیط را پیدا کردید، بر روی گزینه «خرید از بین… وب‌سایت» که با یک دکمه نارنجی رنگ مشخص شده است، کلیک کنید.

انتخاب ارزان‌ترین وب‌سایت عرضه کننده بلیط

در صفحه جدید می‌توانید یک لیست جدید را مشاهده کنید که مربوط به وب­سایت‌های عرضه‌کننده بلیط انتخابی شما است. در این لیست نیز علاوه بر نام وب سایت‌های عرضه‌کننده، می‌توانید قیمت هرکدام از آن‌ها را مشاهده کنید. اگر به وب‌سایت خاصی اطمینان بیشتری دارید یا می‌خواهید ارزان‌قیمت‌ترین بلیط را انتخاب کنید، دست شما باز است. در انتها بر روی گزینه «مشاهده و خرید» کلیک کنید.

بعد از کلیک بر روی این گزینه به وب‌سایت عرضه‌کننده آن بلیط متصل می‌شوید. بقیه مراحل خرید را در آن وب‌سایت ادامه دهید.

نکته: اگر در هنگام خرید به مشکل خاصی برخوردید یا سؤالی داشتید، می‌توانید به پشتیبانی سفرمارکت تماس بگیرید تا تیم پشتیبانی سفرمارکت شما را راهنمایی کنند.

استفاده از اپلیکیشن مارکت پلیس خدمات سفر

تمامی مراحل خرید بلیط استانبول از سفرمارکت را می‌توانید از طریق اپلیکیشن آن نیز دنبال کنید. فرقی نمی‌کند که در کجا هستید؛ تنها با اتصال به اینترنت می‌توانید با چند کلیک از طریق اپلیکیشن سفرمارکت قیمت روز بلیط هواپیمای استانبول را مشاهده کنید و با مقایسه امکانات و خدمات بلیط های مختلفی که توسط ایرلاین‌های داخلی و خارجی در بازار آنلاین ایران ارائه‌شده است، مناسب‌ترین را برای خود برگزینید.

جمع بندی

برای خرید بلیط استانبول شیوه‌های مختلفی وجود دارد. یکی از سریع‌ترین و مناسب‌ترین شیوه‌ها خرید از طریق مارکت پلیس خدمات سفر است. در این مقاله مراحل خرید را قدم به قدم مرور کردیم و در هر مرحله توضیحات لازم را بیان کردیم تا بتوانید از خرید خود نهایت لذت را ببرید و انتخابی کنید که متناسب با بودجه، علاقه و زمان شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *