بیوگرافیلذت زندگیورزشکاران

بیوگرافی کاوه رضایی

زندگینامه کاوه رضایی

زندگینامه  کاوه رضایی (۱۳۷۱)

کاوه رضایی (متولد ۱۶ فروردین ۱۳۷۱ در اسلام آباد غرب) بازیکن فوتبال اهل ایران می‌باشد که در پست مهاجم برای تیم شارلوا در لیگ برتر بلژیک بازی می‌کند.

او سابقه حضور در تیم‌های استقلال تهران، ذوب آهن اصفهان و سایپا و فولاد خوزستان را در کارنامه خود دارد. رضایی همچنین سابقه بازی برای تمام رده‌های پایه تیم ملی ایران را دارد. رضایی آقای گل جام ملت‌های آسیا زیر ۱۶ ساله‌های ۲۰۰۸ است. او در اردیبهشت ماه ۹۶ با فرنوش شیخی ملی پوش تیم ملی والیبال ایران ازدواج کرد.

سال‌های نوجوانی

کاوه رضایی فوتبال حرفه‌ای را از آکادمی فوتبال فولاد خوزستان آغاز کرد و در سال ۱۳۸۸ به تیم ملی نوجوانان دعوت شد. با عملکرد خوب رضایی در تیم ملی نام او به لیست تیم بزرگسالان فولاد خوزستان اضافه گردید.

فولاد خوزستان

رضایی خیلی زود نظر مجید جلالی را به خود جلب کرد و در سن ۱۷ سالگی برای اولین بار در لیگ برتر به میدان رفت. او خیلی زود موفق شد به تیم ملی جوانان راه یابد. در فصل‌های ۸۹–۱۳۸۸ و ۹۰–۱۳۸۹ با حضور مهاجمانی مانند غلامرضا رضایی، آرش افشین و رضا نوروزی در فولاد، اغلب نیمکت سهم کاوه رضایی بود. در فصل ۹۱–۱۳۹۰ هم بازی زیادی به او نرسید؛ در این فصل رضایی یک مصدومیت طولانی را سپری می‌کرد. در سال‌های حضور این بازیکن در فولاد، جلالی چندین بار او را در پست هافبک چپ به‌کار گرفت.

سایپا البرز

این بازیکن در تابستان ۱۳۹۱ با عقد قراردادی سه ساله به سایپا پیوست.

ذوب آهن

کاوه رضایی فصل ۹۳–۹۴ برای ذوب آهن بازی کرد و در بازی فینال جام حذفی گل سوم تیمش را مقابل نفت تهران زد و با ذوب آهن قهرمان جام حذفی ایران شد.

استقلال

کاوه رضایی در ۳۰ خرداد ۹۵ در حالی که درخواست تمدید قرارداد ذوب آهن را نپذیرفته بود، با عقد قرارداد یک ساله توسط سید پندار توفیقی مسوول نقل و انتقالات به استقلال پیوست.کمی بعد خبری از مذاکره پرسپولیس با کاوه منتشر شد اما او به دلایل شخصی ترجیح داده بود که به استقلال بپیوندد. نخستین بازی او برای استقلال در ۴ مرداد در تساوی ۱–۱ برابر نفت انجام شد. او در این بازی توانست پاس گل تک گل جابر انصاری برای استقلال را بدهد. در بازی بعدی برابر استقلال خوزستان توانست نخستین گلش را برای استقلال به ثمر برساند.در روز ۲۱ شهریور ۹۵ توانست با ضربه سر دروازه ماشین‌سازی را باز کند. در ۲۴ بهمن ۹۵ رضایی گل سوم تیمش را به ثمر رساند تا استقلال با نتیجه ۳–۲ برابر رقیب سنتی‌اش پرسپولیس به پیروزی برسد.

رویال شارلوا

او در خرداد ۹۶ با قراردادی ۲ ساله به باشگاه فوتبال رویال شارلوا در لیگ برتر فوتبال بلژیک پیوست. او در مسابقه مقابل تیم ورجم توانست دو گل به ثمر برساند.وی پس از گلزنی‌های پیاپی مدعی کسب جایزه گاو طلایی شد؛ جایزه‌ای که هر ساله به بهترین گلزن لیگ بلژیک داده می‌شود.

کلوب بروخه

وی در ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ با قراردادی چهار ساله شارلوا را به مقصد کلوب بروخه قهرمان فصل ۲۰۱۷–۱۸ لیگ بلژیک ترک کرد. قرارداد او با ۵ میلیون یورو به گرانترین خرید تاریخ ژوپیر لیگ تبدیل شود. وی در نخستین فصلی که در کلوب حضور داشت بازی در لیگ قهرمانان اروپا نیز را تجربه کرد.

آمار باشگاهی

عملکرد لیگ جام قاره‌ای مجموع
فصل باشگاه لیگ بازی گل بازی گل بازی گل بازی گل
ایران لیگ برتر جام حذفی آسیا مجموع
۲۰۰۹-۲۰۱۰ فولاد خوزستان لیگ برتر ۷ ۰ ۱ ۰ ۰ ۰ ۸ ۰
۲۰۱۰-۲۰۱۱ ۱۴ ۱ ۱ ۰ ۰ ۰ ۱۵ ۱
۲۰۱۱-۲۰۱۲ ۱۲ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۱۲ ۰
۲۰۱۲-۲۰۱۳ سایپا ۳۳ ۵ ۰ ۰ ۰ ۰ ۳۳ ۵
۲۰۱۳-۲۰۱۴ ۲۵ ۶ ۱ ۰ ۰ ۰ ۲۶ ۶
۲۰۱۴-۲۰۱۵ ۱۱ ۱ ۲ ۱ ۰ ۰ ۱۳ ۲
۲۰۱۴-۲۰۱۵ ذوب آهن ۱۰ ۵ ۱ ۱ ۰ ۰ ۱۱ ۶
۲۰۱۵-۲۰۱۶ ۲۴ ۶ ۳ ۰ ۷ ۲ ۳۴ ۸
۲۰۱۶-۲۰۱۷ استقلال ۲۸ ۷ ۳ ۰ ۹ ۶ ۴۰ ۱۳
۲۰۱۷-۲۰۱۸ شارلوا لیگ بلژیک ۳۹ ۱۶ ۲ ۰ ۰ ۰ ۴۱ ۱۶
۲۰۱۸-۲۰۱۹ ۴ ۳ ۰ ۰ ۰ ۰ ۴ ۳
۲۰۱۸-۲۰۱۹ کلوب بروژ ۱۱ ۱ ۰ ۰ ۳ ۰ ۱۴ ۱
۲۰۱۹-۲۰۲۰ شارلوا ۲۲ ۱۲ ۳ ۰ ۰ ۰ ۲۵ ۱۲
جمع ۶۵ ۳۱ ۵ ۰ ۰ ۰ ۷۰ ۳۱
مجموع ۲۴۰ ۶۳ ۱۷ ۲ ۱۹ ۸ ۲۷۶ ۷۳
  • پاس گل
فصل باشگاه پاس گل
۸۹–۸۸ فولاد ۰
۹۰–۸۹ ۱
۹۱–۹۰ ۲
۹۲–۹۱ سایپا ۰
۲۰۱۶-۲۰۱۷ استقلال ۱۰
۲۰۱۷-۲۰۱۸ شارلوا ۶
۲۰۱۸-۲۰۱۹ کلوب بروژ ۱
۲۰۱۹-۲۰۲۰ شارلوا ۴

عملکرد ملی

زیر ۱۶ سال

کاوه رضایی در جام ملت‌های آسیا کمتر از ۱۶ ساله‌های ۲۰۰۸ در ازبکستان، ۵ بار به میدان رفت. او با ۶ گل آقای گل این مسابقات شد. او در بازی فینال یکی از دو گل ایران علیه کره جنوبی را به ثمر رساند تا ایران قهرمان شود.

زیر ۱۷ سال (نوجوانان)

رضایی اولین بار در سال ۲۰۰۸ به تیم ملی نوجوانان دعوت شد. رضایی در جام جهانی کمتر از ۱۷ ساله‌ها ۲۰۰۹ مقابل گامبیا موفق به گلزنی شد.

زیر ۲۰ سال (جوانان)

او برای بازی در جام ملت‌های آسیا کمتر از ۱۹ ساله‌های ۲۰۱۰ در چین نیز دعوت شد. او در واپسین بازی مرحله گروهی برای اولین بار به بازی گرفته شد. اگرچه او موفق شد در این بازی ۲ گل برای ایران به ثمر برساند؛ این تیم نتوانست از مرحله گروهی صعود کند.

زیر ۲۲ سال

کاوه از آغاز مربی‌گری علی‌رضا منصوریان در تیم کمتر از ۲۲ ساله‌های ایران در تمام لیست‌های این تیم جای داشته و به همه اردوهای این تیم دعوت شده‌است. او در این تیم چنان عملکرد خوبی داشت که نظر باشگاه‌های مختلف ایرانی و خارجی را به خود جلب کرد. در تابستان ۱۳۹۱ در حالی که در اردوی تیم ملی زیر ۲۲ سال در ایتالیا به سر می‌برد با باشگاه سایپا البرز به توافق رسید.

زیر ۲۳ سال (امید)

این بازیکن برای اولین بار در سال ۱۳۹۰ به اردوی این تیم دعوت شد. او در بازی دوستانه‌ای که ایران مقابل امیدهای کره جنوبی انجام داد گل سوم تیم ایران را به ثمر رساند. این بازی روز ۸ دی ماه ۱۳۹۲ در ورزشگاه المپیک جزیره کیش برگزار شد.

بزرگسالان

او در سال ۲۰۱۵ برای اولین بار به تیم ملی بزرگسالان ایران دعوت شد و نخستین بازی خود را مقابل تیم ملی فوتبال هند انجام داد او هرچقدر در رده باشگاهی موفق بود اما زیاد به اردوهای تیم ملی دعوت نشد برای مثال وقتی در سال ۲۰۱۸ در اوج آمادگی بود به جام جهانی دعوت نشد و مهدی طارمی به او ترجیع داده شد و همین مسئله باعث شد تا انتقادات فراوانی از کارلوس کیروش شود او باری دیگر وقتی در لیست کیروش برای حضور در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ حضور داشت مصدومیت او باعث شد تا باز هم از لیست تیم ملی ایران خط بخورد.

افتخارات

باشگاهی

جام حذفی

  • قهرمانی در جام حذفی ۹۴–۱۳۹۳ به همراه تیم ذوب‌آهن اصفهان
  • قهرمانی در جام حذفی ۹۵–۱۳۹۴ به همراه تیم ذوب‌آهن اصفهان

لیگ برتر

نایب قهرمانی در لیگ برتر ۹۶–۱۳۹۵ به همراه تیم استقلال تهران

فردی

  • بهترین پاسور فصل ۹۶–۱۳۹۵ لیگ برتر با ۸ پاس گل
  • آقای گل مسابقات فوتبال قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا، ۲۰۱۳ با ۵ گل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *