فوتبال ایران

روزهای بد یک ستاره در استقلال

روزهای بد یک ستاره در استقلال

نیم فصل از بازی های لیگ برتر سپری شده، به انضمام بازی با نساجی در سوپر جام که مهدی قایدی تنها یک بار برای استقلال گلزنی کرده است. اگر باشگاه استقلال و کادر فنی این تیم پیش بینی چنین نمایشی را از سوی مهدی قایدی داشت، برای جذب دوباره او اقدام نمی کرد، به خصوص که رضایتنامه صادره از سوی باشگاه شباب الاهلی بار مالی سنگینی را برای استقلال به همراه داشت. بار مالی که هنوز از سوی باشگاه استقلال اجابت نشده است و ممکن است شکایت این باشگاه اماراتی را از استقلال به همراه داشته باشد.

مهدی قایدی این فصل آن مهدی قایدی دوره استراماچونی و فرهاد مجیدی نیست. بازیکنی که در خط حمله استقلال و در کنار شیخ دیاباته شور و شوق زیادی برای گل سازی و گلزنی داشت و در هر بازی یا روی پاس گل شیخ دیاباته گل می زد یا به این مهاجم بلند قامت پاس گل می داد. در فصلی که شیخ آقای گل شد و مهدی قایدی آقای پاس گل. باور کردنی نیست. ۱۶ بازی و تنها یک گل!

مهدی قایدی که آقای پاس گل شده بود، در بازی دیروز تراکتور در موقعیت هایی که قرار می گرفت، اصلا هم تیمی هایی خود را نمی دید و سعی می کرد خود به سمت دروازه حریف شلیک کند که به موفقیتی هم دست پیدا نکرد. این اولین ناکامی مهدی قایدی در یکی دو سال اخیر نیست. او بعد از یک فصل رویایی در استقلال در دوره استراماجونی و فرهاد مجیدی راهی شباب الاهلی امارات شد تا با درخشش در ترکیب این تیم مورد توجه تیم های بزرگ تر و حتی تیم های اروپایی قرار بگیرد اما در این تیم نتوانست خود را اثبات کند و در نهایت مجبور به بازگشت دوباره به تیم آبی شد. روزهایی که مهدی علی، مربی ایرانی الاصل شباب الاهلی مهدی قایدی را روی نیمکت می نشاند با انتقاد از سوی هواداران تیم متوجه می شد اما به طور حتم او برای این تصمیم خود دلیل داشت و دلیل او امروز به همه اثبات شده است. سرمربی جدید شباب هم مهدی قایدی را نخواست و در نهایت این بازیکن با درخواست استقلال دوباره پیراهن آبی را برتن کرد و این یعنی بازگشت به عقب. در بازگشت به عقب اگر مهدی قایدی درخشش در استقلال را تجربه می کرد، می توانست جایگاه از دست داده خود را به دست بیاورد اما با یک گل در ۱۶ بازی رسیدن به این مهم سخت و ناممکن است.

مهدی قایدی در این بین تجربه برتن کردن پیراهن تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ را هم از دست داد. کارلوس کی روش او را به اردوی تیم ملی دعوت کرد اما حاضر نشد او را در لیست منتخب جام جهانی ۲۰۲۲ قرار دهد و او تجربه بازی در این تورنمنت مهم را نه به بهانه جوانی بلکه به خاطر کیفیت فنی از دست داد.

دلیل این افت را مهدی قایدی بهتر از ما می داند. او مثل گذشته فوتبال نمی کند و اگر نخواهد به گذشته برگردد، به طور حتم اعتماد استقلال را همانند شباب الاهلی و تیم ملی از دست می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *