اخباراخبار اجتماعیاخبار اقتصادی

بهترین روش برای خرید بلیط چارتری استانبول

ساده ترین روش برای خرید بلیط چارتری استانبول

بهترین روش برای خرید بلیط چارتری استانبول

این روزها خیلی از افراد با اهداف مختلف مثل تفریح، مسائل کاری، رفتن به فستیوال ها و جشنواره ها و … استانبول را برای مسافرت انتخاب می کنند. خرید بلیط هواپیما، جز مواردی است که قبل از  سفر باید به فکر آن بود. به لطف توسعه دنیای اینترنت، امروزه این کار به سادگی و در کمترین زمان ممکن بدون پرداخت هزینه های اضافی صورت می گیرد. شما می توانید بلیط هواپیما به مقصد استانبول را به دو صورت سیستمی و چارتری تهیه کنید که البته خرید بلیط چارتری هزینه کمتری در بر دارد. ما در ادامه مطالب مناسب ترین روش برای خرید بلیط چارتری استانبول را به شما معرفی می کنیم.

چگونه بلیط هواپیما استانبول تهیه کنیم؟

اگر به شرایط خرید بلیط در 10 الی 15 سال پیش فکر کنید، می بینید که برای تهیه یک بلیط ساده باید به یک دفتر هواپیمایی مراجعه و بعد از گرفتن یک مشاوره نسبتا طولانی اقدام به خرید و ثبت بلیط خود می کردید. در حال حاظر نیازی به استفاده از این روش سنتی نیست، کافیست به یک سایت فروش بلیط مراجعه و در آنجا با ثبت کردن اطلاعات خواسته شده، بلیط هواپیما استانبول را خریداری نمایید. شما این امکان را دارید که بلیط ها را از شرکت های هواپیمایی مختلف با هم مقایسه کنید و با توجه به بودجه خود، گزینه مناسب را انتخاب نمایید.

روش دیگری که اتفاقا مورد استقبال قشر جوانتر جامعه قرار گرفته، استفاده از اپلیکیشن های اندرویدی  است. بیشتر سایت های معتبر فروش بلیط مانند مستر بلیط، برنامه های کابردی مخصوص سیستم عامل های اندروید و ios را در اختیار کاربران موبایل قرار داده اند تا راحت تر بلیط خود را خریداری کنند.

انواع بلیط هواپیما

شما تنها به دو حالت می توانید بلیط هواپیما را خریداری کنید که در ادامه هر دو را برای شما توضیح می دهیم.

بلیط سیستمی: خرید بلیط سیستمی به این صورت است که با یکی از روش های گفته شده در بالا اقدام به خرید بلیط می کنید. قیمتی که برای بلیط های سیستمی در نظر گرفته شده از طرف شرکت های هواپیمایی تعیین می شود و قیمتی ثابت دارند.

بلیط چارتر: در این روش فرد یا گروهی به عنوان چارترکننده همه بلیط را از قبل خریداری می کنند و آنها را در زمانی که خود از آن آگاه هستند با قیمتی به مراتب کمتر از بلیط سیسمتی به متقاضیان می فروشند. چارترکنندگان نمی خواهند که بلیط های آنها باقی بماند و به همین خاطر قیمت کمتری برای بلیط ها در نظر می گیرند تا همگی به فروش برسند. نکته قابل اشاره این است که بگوییم: حالت سیستمی با چارتری هیچ گونه تفاتی در نوع هواپیما، نوع صندلی و نوع خدمات رفاهی ندارد و تنها تفاوت آنها در قیمت و نوع استرداد آنها می باشد.

حال اگر می خواهید هزینه های سفر را کنترل کنید و یا از نظر بودجه نمی توانید بلیط را به صورت سیستمی خریداری کنید، بلیط چارتر گزینه مناسبی برای سفر می باشد. از آنجا که زمان فروش بلیط چارتر مشخص نیست، پیشنهاد می کنیم هر چند وقت یکبار پیش از سفر به سایت های عرضه بلیط سر بزنید تا از زمان فروش آنها آگاه شوید.

تفاوت استرداد بلیط سیستمی و چارتر

گاهی شرایطی پیش می آید که از سفر پشیمان می شود و آن را کنسل می کنید و می خواهید هزینه ای که بابت بلیط هواپیما پرداخت کرده اید، پس بگیرید. اما آیا این امکان پذیر است؟ در جواب باید گفت که بله. چنانچه بلیط سفر را به صورت سیستمی خریده اید، در صورت کنسلی مبلغی از کل هزینه بلیط جهت جریمه کسر شده و بقیه آن به حسابتان برگردانده می شود که نهایتاً 3 روز وقت می برد.

در حالتی که بلیط  چارتری گرفته باشید و بخواهید بلیط را کنسل کنید، این چارتر کننده است که مشخص می کند با کسر مبلغی به عنوان جریمه مابقی هزینه را به شما برگرداند. چنانچه چارترکننده دلیل شما برای کنسلی را قبول نکند، می توانید هیچ هزینه ای به شما برنگرداند.

قیمت بلیط

فرض کنید می خواهید بلیط هواپیما تهران را تهیه کنید برای اینکه از قیمت آن آگاه شوید یا باید مستقیما به یکی از آژانس های فروش بلیط مراجع کنید که زمان بر است یا اینکه به یک سایت فروش بلیط رجوع کنید. در آنجا با پیش رفتن مراحل خرید بلیط می بینید که لیستی از قیمت های متفاوت که حتی در برخی موارد شامل تخفیفات هم شده اند در اختیار شما قرار می گیرد. در کل پارامتر های متفاوتی وجود دارد که بر قیمت بلیط تاثیر می گذارد از جمله شرکت هواپیمایی، موقعیت زمانی (در برخی ایام مانند نوروز قیمت ها افزایش پیدا می کنند). پس اینکه می گوییم قیمت بلیط سیستمی ثابت است به این معنی نیست که از قیمت ها آگاه باشیم، شما برای اطلاع دقیق باید به یک سایت معتبر سر بزنید و از قیمت تمام شده مطلع شوید.

در استابول از چه مکان هایی دیدن کنیم؟

کاخ توپکاپی

این کاخ باشکوه در کنار تنگه بسفر، نخستین بار توسط سلطان محمد دوم  در قرن 15 ساخته شد. جایی که سلاطین امپراتوری عثمانی تا قرن 19 بر سلطه های خود حکومت می کردند. این مجموعه گسترده نمایشگر خیره کننده ای از هنر اسلامی است و حیاط های شفاف که با کاشی کاری های پیچیده و دست ساز ساخته شده است، را دارا می باشد.

مسجد آبی

این مسجد بین سالهای 1609 و 1616 ساخته شده است. این مسجد لقب خود را از تزئینات داخلی ده ها هزار کاشی ازبک دریافت می کند. کل اثر فضایی و رنگی داخلی باعث شده تا این مسجد به یکی از بهترین دستاوردهای معماری عثمانی تبدیل شود. بازار آراستا مستقیماً در پشت مسجد آبی قرار دارد. مکانی عالی برای خرید زیرا فروشگاه های صنایع دستی در اینجا سوغاتی با کیفیت بالا می فروشند. حتی اگر به تاریخ گذشته علاقه ای دارید، به اینجا بروید تا موزه موزائیک کاخ بزرگ را ببینید که بین بازار آراستا و مسجد قرار دارد.

مخزن باسیلکا

Cistern Basilica یکی از شگفت آورترین جاذبه های گردشگری استانبول است. این تالار بزرگ زیرزمینی مانند کاخ، با پشتیبانی 336 ستون در 12 ردیف، آب را برای امپراطوران بیزانس ذخیره می کرد. این پروژه توسط کنستانتین کبیر آغاز شد اما در قرن ششم توسط امپراتور جاستینیان به پایان رسید. بسیاری از ستون های مورد استفاده در ساخت و ساز این اثر دارای حکاکی های تزئینی هستند. مشهورترین این پایه ها ستونی است که به گوش های شمال غربی با حکاکی های سر مدوسا معروف به سنگ های مدوسا است.

هیپودروم

هیپودروم باستان توسط سپتیمیوس Severus در سال 203 میلادی آغاز و توسط کنستانتین کبیر در سال 330 میلادی به پایان رسید. این مرکز زندگی عمومی بیزانس و صحنه بازی های پر زرق و برق و مسابقات ارابه سواری  بود. امروز به جز بخش کوچکی از دیوارهای گالری در ضلع جنوبی، قسمت زیادی از هیپودروم تخریب شده است. در ضلع شمال غربی چشمه ای قرار دارد که در سال 1898 توسط امپراطور آلمانی ویلیام دوم به سلطان عثمانی تقدیم شد. در جنوب غربی سه بنای باستانی قرار دارد: یک چشمه 20 متری از هلیوپولیس، ستون مار از دلفی که توسط کنستانتین آورده شده است و یک سنگ. سنگی که در ابتدا با آبکاری برنز پوشیده و در انتها طلا کاری شده بود و توسط سربازان جنگ صلیبی در سال 1204 به سرقت رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *