بیوگرافیورزشکاران

زندگینامه رضا قوچان‌ نژاد

زندگینامه رضا قوچان‌ نژاد ،رضا قوچان‌ نژاد شهریور سال ۱۳۶۶ در شهر مشهد دیده به جهان گشود.

زندگینامه رضا قوچان‌ نژاد
رضا قوچان‌ نژاد از جمله مهاجمان سرعتی فوتبال کشورمان است و تابعیت ایرانی – هلندی دارد. رضا قوچان‌نژاد در لیگ برتر بلژیک و باشگاه استاندارد لیژ سابقه بازی دارد. نام مستعار رضا قوچان‌نژاد در هلند و بلژیک گوچی (Gucci) است و هم‌چنین سابقه عضویت در تیم زیر ۱۹ ساله‌های هلند را در کارنامه دارد. رضا قوچان‌نژاد متولد ایران است اما در کودکی به همراه خانواده به هلند مهاجرت کرد. وی در رشته علوم سیاسی نیز مدرک دانشگاهی دارد و در رشته موسیقی نیز تجربیاتی دارد.

وی یک مهاجم سرعتی با پای چپ قوی و تکنیک بالا است و از سوی کارلوس کی‌روش مربی وقت تیم ملی ایران دعوت شد.

رضا قوچان‌نژاد در تیم ملی کشورمان نیز عضویت دارد و در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی 2014 برزیل چهره برجسته ایران بود و با گل‌های تاریخی خود راه صعود ایران به جام‌جهانی را هموار کرد.

زندگینامه رضا قوچان‌ نژاد

رضا قوچان نژاد مهاجم ایرانی چارلتون كه در جام جهاني 2014 برزيل هم با تيم ملي ايران همراه بود مورد توجه چند تیم عربی قرار گرفت  و بالاخره به تیم فوتبال الکویت پیوست.

او تنها گل تیم ملی ایران در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ در بازی آخر مقابل تیم ملی بوسنی و هرزگوین را به ثمر رساند. وی هشتمین گلزن برتر تاریخ فوتبال ایران با ۱۷ گل ملی است. قوچان‌نژاد در تاریخ ۷ تیر ۱۳۹۷ بعد از پایان کار ایران در جام جهانی روسیه با انتشار پستی در اینستاگرام از تیم ملی ایران خداحافظی کرد

زندگی شخصی

رضا قوچان‌نژاد در یک خانواده ورزشی در مشهد به دنیا آمد. او برادرزاده جبار قوچان‌نژاد مربی سابق والیبال میزان خراسان است. رضا در دوران کودکی به همراه خانواده‌اش به هلند مهاجرت کرد و فوتبال پایه را در این کشور آغاز کرد.وی فارغ‌التحصیل رشته علوم سیاسی است. رضا در اظهاراتش از علاقه‌اش به شهر مشهد و تیم فوتبال ابومسلم خراسان سخن گفته بود. همسر وی سَروین بیات خواهر ساره بیات بازیگر سینما است. وی پسری به نام «دوران» دارد.

زندگینامه اشکان دژاگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *