فوتبال ایران

پنالتی استقلال درست بود؟

استقلال در بازی با گل گهر موفق شد در دقایق پایانی بازی باخته را با برد عوض کند. گل دوم که با ضربه پنالتی به ثمر رسید حرف و حدیث های زیادی را به همراه داشت. با هم نظر چند کارشناس را در این مورد می خوانیم؛

حیدر سلیمانی:

متاسفانه جو ورزشگاه آزادی و فشار روانی تماشاگران روی داور باعث شد او به اشتباه یک ضربه پنالتی به سود استقلال اعلام کند که همین اشتباه نتیجه بازی را تغییر داد. در صحنه‌ای که پنالتی اعلام شد مدافع فقط توپ را زد و بازیکن مهاجم هم به دنبال عبور از میان بازیکنان گل‌گهر بود. هیچ اتفاقی که منجر به پنالتی شود رخ نداد و بنیادی‌فر در این صحنه مرتکب اشتباه بزرگی شد. گل تیم فوتبال گل‌گهر صحیح بود، البته در دقیقه ۱۵ خطا روی شکاری دیده نشد و در دقیقه ۳۵ خطای تبریزی به اشتباه اعلام شد. اینکه چرا داور برخی از خطاهای وسط زمین را ندید یا نگرفت، باید بررسی کرد.

ابراهیم میرزابیگی:

گل تیم گل‌گهر اصلاً آفساید نبود و کمک داور در این صحنه عملکرد خوبی داشت. همچنین مدافع گل‌گهر با دست خود، از نفوذ بازیکن استقلال جلوگیری کرد. او به رضا میرزایی تنه زد و اعلام این پنالتی درست بود.

محمد ریاحی:

به نظر من مهاجم استقلال بین دو تا بازیکن گل گهر پرس شد ولی این پرس هیچ خطایی صورت نگرفت و یک حرکت فوتبالی بین بازیکنان بود که داور می‌توانست پنالتی اعلام نکند.

وی افزود: در چنین مواقعی معمولاً داوران پنالتی نمی‌گیرند و ادامه بازی بهترین تصمیم است ولی موعود بنیادی فر با این تصمیمش بازی را جنجالی کرد تا تصمیم عجیبی را اتخاذ کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *