آموزشکسب و کار

مراحل برند سازی

 

برند سازی یک پروسه پیچیده و لازم برای تمامی کسب و کار شماست تا بتوانید خدمات یا محصول خود را با به مشتریان خود بشناسانید.

مراحل برند سازی

در اینجا ما  مراحل برند سازی را برای شما آماده کرده ایم:

 5 قدم ابتدایی از مراحل برند سازی:

۱- بازار خود را تحلیل کنید

۲- جایگاه سازی کنید

تشخیص دهید که با توجه به ویژگی‌های محصول یا خدمتتان بازار چگونه شما را بشناسد؟ وقتی مشتری نام شما را می‌شنود چه چیزی به یاد بیاورد؟ مثلاً نزدیک منزل من ۵،۶ فروشگاه مواد غذایی وجود دارد ولی هر وقت به یکی از آن‌ها فکر می‌کنم یاد محبت و مشتری مداری‌اش می‌افتم. تقریباً همه خریدهایم را از ایشان انجام می‌دهم چون مردم‌دار است. به همین سادگی فروشگاه محل زندگی‌ام هویتی از مشتری مداری در ذهنم ساخته است.

۳- شعار و نام تجاری خود را تعیین کنید

۴- هویت بصری خود را شکل دهید

۵- روی بازاریابی و روابط عمومی کار کنید

6- محتوا سازی

چه در دنیای مجازی و حتی در دنیای واقعی تولید محتوا برای جذب مشتری یا مخاطب یکی از کاربردی ترین تبلیغ ها است.  بخصوص اگر در دنیای مجازی محتوای با ارزش به مخاطبین خود بدهید میتوانید مخاطب و یا بازدید کننده را به مشتری خود تبدیل کنید

7- ارتقا برند

پیشرفت فرایند تک‌مرحله‌ای نیست. باید همیشه این فرایند در کارتان جریان داشته باشد. تفاوت موجود بین پیشرفت ماشین‌هایی که محصول بیرون می‌دهند با شما در این است که اقدامات شما محتوایی است که تحریک‌شده است. باید به شما به‌عنوان مهمانی گرامی در زندگی مخاطبین نگاه شود نه آفتی آزاردهنده.

8- ارائه ارزش

آخرین مرحله در چارچوب مراحل برند سازی ، ارائه بیش‌ از حد و اندازه اعتبار و ارزش به خود هست. رقابت‌های بسیار زیادی برای تولید محصول یا خدماتی وجود دارد که تنها هدفشان عرضه شدن به بازار هست.

 

تنها درصدد برآوردن انتظارات مشتریان نباشید و از انتظارات آن‌ها فراتر رویدتا مشتری کالا و خدمات شما را به رقیبتان ترجیح دهد.

در ضمن این مراحل برند سازی باید به صورت مکرر بازبینی و اصلاح شود تا برند شما به جایگاه مورد نظر شما برسد.

با ارزش

مراحل کسب و کار اینترنتی تست های آنلاین روانشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *