فوتبال ایران

تبریک نگفتن ساپینتو؟ مربی باید شهامت داشته باشد!

پرسپولیس پس از کسب عنوان قهرمانی لیگ بیست و دوم حالا به دنبال صعود به فینال جام حذفی است. سرخپوشان پایتخت برای رسیدن به فینال باید مصاف تیم هوادار بروند. شاگردان ساکت الهامی در بازی برگشت لیگ برتر موفق به شکست پرسپولیس شدند اما با توجه به انگیزه‌های این تیم امروز کار بسیار سختی برای صعود به فینال دارند.

نبی‌الله باقری‌ها مدافع اسبق پرسپولیس که سابقه قهرمانی با پیراهن پرسپولیس را در کارنامه بازیگری‌اش دارد معتقد است پرسپولیس شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی بود. او معتقد است بعضی‌ها دائماً به دنبال بهانه هستند و با بیان مطالب غیرواقعی سعی دارند قهرمانی پرسپولیس را زیر سؤال ببرند که هیچ‌کدام از این موارد درست نیست. گفتگوی مدافع پرسپولیس در ادامه آمده است:

از آخرین بازی پرسپولیس در لیگ بیست و دوم شروع کنیم.

پرسپولیس جدا از بازی مقابل نساجی از ابتدای لیگ، فصل را خیلی خوب شروع کرد و محکم و با صلابت هم آن را تمام کرد. در چند بازی داوری پرسپولیس را اذیت کرد اما نکته مهم این بود که پرسپولیس همه این موارد را به خوبی مدیریت و سپری کرد. پرسپولیس مقابل نساجی هم خیلی زود به گل رسید تا بازیکنانش بدون فشار روانی بازی را ادامه داده و با چهار گل به پیروزی برسند و فصل را به بهترین شکل ممکن با برد پر گل و قهرمانی تمام کنند.

اما بعضی‌ها وجود برخی حمایت‌ها را دلیل قهرمانی پرسپولیس عنوان کردند.

متأسفانه یکی از دلایلی که موجب شده کمتر رشد کنیم به این مسأله بازمی‌گردد که می‌خواهیم پشت ضعف‌های‌مان پنهان شویم، در حالی که همه می‌دانند اگر سپاهان در بازی مقابل ملوان امتیاز از دست نمی‌داد و برنده می‌شد حتماً شانس قهرمانی را از دست نمی‌داد. تیم استقلال هم در دربی دور برگشت که به نوعی مهمترین بازی برای آنها و پرسپولیس در رابطه با قهرمانی بود قافیه را باخت و در بازی دیگرش به تیم ضعیف صنعت نفت امتیاز داد؛ دو نکته مهمی که موجب شد تا این تیم به طور کلی از کورس جا بماند و در نهایت به جایگاهی بهتر از سومی نرسد. من دلایل قهرمان نشدن دو مدعی دیگر را گفتم، به همین دلیل حرف‌های دیگری که گفته می‌شود ارزشی ندارد و نباید آنها را جدی گرفت.

اما به هر دلیلی که بوده سرمربی استقلال قهرمانی پرسپولیس را به یحیی تبریک نگفته!

من فکر می‌کنم هر مربی باید شهامت داشته باشد، چه بسا فصل قبل دیدید که درویش مدیرعامل پرسپولیس در برنامه زنده تلویزیونی قهرمانی استقلال را تبریک گفت و سروش رفیعی نیز یکی از بازیکنان بزرگ سرخپوشان بود که قهرمانی را تبریک گفت. از همه این مسائل گذشته ما حسرت تبریک مربی رقیب را نداریم و همانطور که گفتم سرمربی رقیب باید بپذیرد که در دو بازی ارنج بدی داشت و تیمش را ترسو ارنج کرد و در مثالی دیگر در سه بازی آخرش از امیرارسلان مطهری، یکی از بهترین مهاجمانش استفاده نکرد، که همه این موارد در کنار هم خیلی به تیم استقلال لطمه وارد کرد، از این رو نباید پشت این مسائل و ضعف‌ها پنهان شد و با بازیکن تیم حریف و مربیان تیم‌های دیگر دعوا کرد.

تبریک نگفتن ساپینتو؟ مربی باید شهامت داشته باشد!

بازی مقابل هوادار در ورزشگاه دستگردی، آن هم بدون حضور تماشاگران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

مسلماً اگر بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شد دو تیم فوتبال بهتری را به نمایش می‌گذاشتند و تیم بهتر هم برنده بود چون کیفیت چمن و سایر استانداردها اجازه می‌داد که پرسپولیس بهترین کیفیت ممکن را ارائه دهد اما با این وجود پرسپولیس یک تیم تمام عیار است که بازیکنان بزرگی در آن حضور دارند و از سرمربی‌ای بهره می‌برد که بهترین است. نمونه این مسأله فوتبال شناوری است که پرسپولیس مقابل نساجی ارائه داد و شرایط بازی به‌گونه‌ای بود که اصلاً مشخص نشد مهاجم تیم کیست چون ترابی و امیری و صادقی هم دائماً در کار تهاجمی شرکت داشتند و در دفاع و امور دیگر تیم هم حضور فعالی داشتند. پرسپولیس از سد هوادار می‌گذرد و من دوست دارم در فینال به استقلال بخورد تا با قهرمانی در جام حذفی هم پازل موفقیت پرسپولیس تکمیل شود و به نوعی با قهرمانی در جام حذفی، تیم پرسپولیس عنوان قهرمانی سوپرجام را هم کسب کند. قدر مسلم فینال جذابی را در جام حذفی شاهد خواهیم بود و حتماً فوتبالدوستان یک فینال خوب و جذاب را شاهد خواهند بود.

به عنوان مدافع سابق در بین مدافعان پرسپولیس کدام را بهترین می‌دانید؟

گولسیانی بهترین بود اما نعمتی هم از بازی دربی به بعد بهترین نمایش‌ها را ارائه داد و نشان داد مدافعی است که می‌توان به او اتکا کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *