فوتبال ایران

توهین زشت برزیلی‌ها به مربی ایرانی؛ تو تروریستی!

تیم فوتبال اتلتیکو کامرشیال برزیل یک تیم منطقه است و در لیگ دسته دوم ایالت پیائو بازی می کند. این تیم در این رقابتها که با حضور هشت تیم برگزار می شود شرایط خوبی ندارد و بعد از شش هفته، تنها سه امتیاز کسب کرده است.

نکته قابل توجه اتلتیکو کامرشیال برای هواداران فوتبال ایران انتخاب یک مربی ایرانی بود. این تیم پس از کسب نتایج ضعیف با «ژوزه کارلوس آمارال»، این مربی را اخراج کرد و روز ۳۱ ژانویه از انتخاب کوشا دلشاد مربی ایرانی خبر داد. دلشاد که از سال ۲۰۱۴ در برزیل و در تیم های پایه و کم نام و نشان فعالیت کرده است، تنها یک روز در اتلتیکو کامرشیال دوام آورد و ساعات عجیبی را تجربه کرد.

اتلتیکو روز پس از انتخاب مربی ایرانی به مصاف تیم ریور رفت و با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورد.

بر اساس گزارش وب سایت revistaforum برزیل، شعارهای بیگانه هراسی هواداران اتلتیکو علیه کوشا دلشاد و «تروریست» خطاب کردن این مربی ایرانی باعث شد تا دلشاد کمتر از دو روز کار در تیم جدید، از سمتش استعفا بدهد.

شعارهای عجیب علیه مربی ایرانی در برزیل/ استعفا پس از فقط یک بازی!

این مربی در واکنش به اتفاقاتی که برای خودش و تیمش رخ داد، گفت: فکر نمی‌کنم مربی‌ای که باشگاهی را در منطقه سقوط تحویل می‌گیرد فقط با دو روز تمرین، معجزه کند. این مربی سزاوار توهین های تعصب آمیز و بیگانه هراسانه مانند شعارهای “هی مربی تروریست” نیست. باور کردنی نیست که این اقدامات از روز قبل در شبکه های اجتماعی آغاز شده و از همان دقیقه اول بازی توسط هوادارانی که در کنار نیمکت تعویضی حضور داشتند ادامه داشته باشد.

دلشاد سپس به اقدام هماهنگ چند بازیکن علیه او خبر داد و افزود: حتی با اطلاع از وضعیت باشگاه و نبود تجهیزات لازم، کار فنی را بر عهده گرفتم، اما نمی‌توانستم تصور کنم روز بازی سه بازیکن اعلام کنند که وارد ورزشگاه نمی‌شوند و برای تیم بازی نمی کنند. آنجا بود که فهمیدم در یک باشگاه حرفه ای نیستم، بلکه در یک مدرسه فوتبال هستم. من می خواهم با هوادارانی صحبت کنم که از زمان گرم کردن توهین را شروع کردند. اگر من را دوست ندارید، حداقل باشگاه را دوست داشته باشید.

این مربی ایرانی که مدارک مربیگری را از کنفدراسیون فوتبال برزیل دریافت کرده است، یادآور شد: من آنجا بودم تا به فوتبال شهر کمک کنم، یک باشگاه سنتی که وضعیت غیرعادی را تجربه می کند، اما متوجه شدم که عزمی برای این هدف وجود ندارد. قصد من کمک بود، اما به دلیل عدم حمایت و بیگانه هراسی در ۹۰ دقیقه حضور در ورزشگاه، از مربیگری باشگاه استعفا دادم. امیدوارم روزی این اتفاق در کشور فوتبال‌ به پایان برسد.

اما این اتفاقات واکنش باشگاه اتلتیکو کامرشیال را هم به دنبال داشت. این باشگاه با انتشار بیانیه ای کوتاه در اینستاگرام خود اعلام کرد که نگرش و شعارهای هواداران با «رفتار غیر معمولی» علیه مربی ایرانی را به شدت رد می کند با تاکید بر این نکته که نتیجه منفی یک تیم، چنین نگرش هایی را توجیه نمی کند.

علاوه بر وب سایتها و نشریات داخلی، شبکه CNN برزیل هم گزارشی را درباره اتفاقاتی که برای مربی ایرانی رخ داد پخش کرد و در آن به شعارهای تروریستی علیه کوشا دلشاد پرداخت.

شعارهای عجیب علیه مربی ایرانی در برزیل/ استعفا پس از فقط یک بازی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *