فوتبال ایران

چه کسی باعث جدایی مهدی هاشمی‌نسب شد؟

امیر عابدینی، مدیرعامل اسبق پرسپولیس در کافه خبر ماجرای جدایی مهدی هاشمی‌نسب از پرسپولیس و انتقال جنجالی او به استقلال را تعریف کرد.

او در این خصوص گفت :«وحید قلیچ او را آزرده خاطر کرد و دل این جوان را به درد آورد. مهدی واکنشی نشان داد که این واکنش روی علی آقا تاثیر گذاشت. علی آقا باید بین یک پیشکسوت یک قدیمی و یک بازیکن با استعداد و محبوب یکی را انتخاب می‌کرد. مهدی را ابزار قوی فوتبالی می‌دانست برای همین در اوج دعوا او را در عربستان به بازی فرستاد و گل زد. این قضیه یک مسبب داشت، نه عقده های آقای پروین، بعد از تمرین در عربستان آقای پروین بدون اینکه بحث غیر فوتبالی بکند حرفهایش را زد و بعد گفت هر کدام از شما ادعا دارید بیایید مسابقه روپایی نشسته بدهیم. کسی جرات نکرد با او مسابقه بدهد. علی فوتبال را خوب می‌فهمید و همیشه به من گلایه می‌کردند علی را خیلی تحویل می‌گیری گفتم ببخشید ریشه رفاقت من با علی از 18 سالگی است.

من دو جلسه با پروین و هاشمی نسب داشتم. به علی گفتم به خاطر من بگذر.گفت تو نمی دانی سر میز غذا در عربستان چه کاری کرد. از یکی دو تا از بچه ها پرسیدم و همه تایید کردند. گفتم این واکنش در جواب چه کنشی بود؟ گفتند قلیچ چنین کاری کرد، گفتم اگر من بودم قلیچ این کار را می‌کرد؟ تقصیر قلیچ بود و او معرکه را به هم ریخت و من هر چه به علی اصرار کردم او نپذیرفت. با مهدی بعد از آن جلسه گذاشتم.گفتم تو اسم رفتن نیاور و همه چیز را به باشگاه بسپار، گفت حاج آقا من دیگر نمی توانم تحمل کنم. این را در شورای شهر به من گفت، می توانستم رضایت نامه ندهم اما با هم مشورت کردیم و گفتیم وقتی یک بازیکن دیگر دلش با تیم نیست چرا باید به زور در تیم نگه داشته شود؟ زمانی که می خواستم به او رضایت بدهم یک سوال از او کردم و گفتم به استقلال می‌روی؟ گفت نه! گفتم اگر بروی تحملت می‌شکند، در فوتبال ایران شکننده خواهی شد. استقلالی ها از تو حالا که پرسپولیسی هستی کینه ندارند و یک ستایش درونی دارند. تو در بستر پرسپولیس رشد کردی، صبوری کن و نگذار ذهنیت مردم تغییر کند. خیلی از بازیکنان را خودم گفتم به استقلال بروند اما مهدی را تاکید کردم این کار را نکند.

یک کلام در مورد پول صحبت نکرد و فقط گفت دیگر کشش ماندن در پرسپولیس را ندارد. من برای مهدی حاضر بودم تابو را بشکنم اما قضیه او اصلا بحث پول نبود. نمونه داشتیم بازیکن از من 25 تا می خواست ندادم و رفت با استقلال با 50، 100 تا قرارداد بست. اینجا یک برند است و استقلال هم یک برند، اگه بازیکنی که من به او 25 تا نمی دهم از استقلال 50 تا بگیرد مشکل از مدیریت آنهاست. بالاترین رقم من در سال 79 عابدزاده بود که قراردادش 20 میلیون بود. طبیعی بود که من به هاشمی نسب بیشتر از 18 تا نمی‌دادم.

من این طور فکر نمی کنم.من هیچ وقت نمی خواهم مهدی را خراب کنم، اصلا. ببخشید یک فرزندی در خانه هم با پدر مشکل دارد و هم با برادر بزرگتر، از خانه رفته و در خانه همسایه خوابیده، حالا یا همسایه او عمویش است یا غریبه، خانه عمو مشکلی نداشت. اما مهدی بعدها یک حرفی زد که همه چیز را روشن کرد، او گفت حس انتقام من فقط در استقلال فروکش می‌کرد. این دیگر فوتبال نیست، یک چیز دیگر است.»

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *