فوتبال جهان

ناگفته‌هایی از تحقیر برزیل مقابل آلمان/ اعتراف اسکولاری درمورد یک بازی عجیب

ناگفته‌هایی از تحقیر برزیل مقابل آلمان/ اعتراف اسکولاری درمورد یک بازی عجیب

به گزارش خبرنگار ورزشی باارزش ، لوئیز فلیپه اسکولاری، سرمربی پیشین تیم ملی برزیل که همراه با این تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ به مقام قهرمانی رسید و در جام جهانی ۲۰۱۴ مقابل آلمان در نیمه‌نهایی و در حضور تماشاگران خودی شکست تحقیرآمیز 7 بر یک را متحمل شد، در کتابی با عنوان «چگونه می‌توان در جام جهانی قهرمان شد/ رازها و نگرش‌هایی از مربیان برتر دنیای فوتبال» درباره آن دیدار و فشار طاقت‌فرسایی که سله‌سائو در ۲۰۱۴ متحمل شد، صحبت کرد.

اسکولاری درباره آن دیدار اظهار داشت: آلمان بازی کاملی را به نمایش گذاشت و ما اشتباهاتی را مرتکب شدیم که تیمی که به نیمه‌نهایی جام جهانی می‌رسد آن‌‌ها را انجام نمی‌دهد. اگر شانس آن را داشته باشم تا آن بازی را دوباره انجام دهم، هیچ چیزی را درباره موضوعاتی که مطالعه کرده بودیم و تاکتیک‌هایی را که روی آن‌ها کار کرده بودیم، تغییر نمی‌دهم.

او ادامه داد: ما همه می‌دانیم که آن دیدار، یک در ۱۰۰ یا شاید یک در ۱۰۰۰ اتفاق می‌افتد. چیزهای عجیب و غریبی اتفاق افتاد، پس من اگر می‌توانستم به عقب بازگردم و ترکیب تیم را با اطلاعاتی که از آلمان جمع‌آوری کرده بودیم تغییر دهم، کارهای قبلی را تکرار می‌کردم.

اسکولاری همچنین فاش کرد تیمش از قدرت آلمان گیج شده و ترسیده بود؛ در حالی که آن‌ها در ۳۰ دقیقه نخست بازی با نتیجه عجیب 5 بر صفر عقب افتاده بودند و چهار گل در ۶ دقیقه دریافت کرده بودند. او گفته این اتفاق به همان اندازه با درخشش تیم ملی آلمان ارتباط داشت که برزیل زیر فشار غیرقابل تحمل نتوانست دوام بیاورد.

او درباره این فشار خردکننده گفت: برای یک برزیلی، جام جهانی همیشه نمایانگر بزرگترین تورنمنت جهانی است. فقط یک هدف وجود دارد؛ قهرمان شدن. مردم برزیل دوم‌ شدن را قبول نمی‌کنند. انتظار و فشار برای بردن جام جهانی ۲۰۱۴ در برزیل بسیار شدید بود و با جام جهانی ۲۰۰۲ بسیار متفاومت بود. ما در سال ۲۰۰۲ تیم بودیم که شانس قهرمانی داشت اما در ۲۰۱۴ ما مجبور بودیم جام جهانی را در خانه نگه داریم. پس فشاری که روی بازیکن و مربی وجود دارد می‌تواند در کیفیت نمایش تیم تداخل ایجاد کند.

اسکولاری درباره اقدامات تیم فنی‌اش برای غلبه بر این فشار هم گفت: ما باید شرایط خاص را برای بازیکنان خود به حداقل می‌رساندیم و برای آن‌ها به‌طور روزانه حمایت روان‌شناسانه فراهم می‌کردیم تا اینکه فشار کمتری به آن‌ها نسبت به حالت عادی وارد شود. به دلیل اینکه امروز همه‌کس، همه‌چیز را از طریق رسانه‌ها دنبال می‌کند، ما احتیاج داشتیم شرایط خاص را به حداقل برسانیم و تا جایی که می‌توانیم از بازیکنان محافظت کنیم اما شما نمی‌توانید آن‌را کاملاً انجام دهید.

برزیل در جام جهانی ۲۰۱۴ که میزبان آن بود، پس از شکست مقابل آلمان و در نهایت هلند به مقام چهارمی آن تورنمنت رسید. نیمار، ستاره جوان آن روزهای سله‌سائو نیز در مرحله یک‌چهارم مقابل کلمبیا به‌شدت مصدوم شد و اسکولاری از حضور بهترین بازیکن خود در بازی نیمه‌نهایی محروم شد.

منبع : فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *